پاویون کشورهای قطر ، کویت و بحرین در اکسپو میلان ۲۰۱۵


معماری پاویون قطر یادآور بازارهای سنتی این کشور است، مساحت این پاویون ۲۴۵۰ متر مربع است و قسمت مرکزی آن دارای فضای بزرگی با ساختار دایره‌ای شکل است.از ویژگی‌های متمایز این پاویون قرارگیری سبدی بزرگ در قسمت مرکزی این ساختمان است، که از لحاظ بصری بیان‌کننده موضوع اکسپو است، سنت و نوآوری در این پاویون گرد هم آمده‌اند تا دولت قطر تقویت حضور خود را در سطح جهانی به‌عنوان یک مرکز تجارت جهانی بدون فراموش کردن ریشه و گذشته فرهنگی خود به نمایش بگذارد. در پشت‌بام این پاویون باغی قرار دارد که فن‌آوری‌های نوین این کشور را در رابطه با موضوع پاویون ارائه می‌دهد.


مساحت پاویون کویت در اکسپو ۲۰۱۵ میلان، ۲۷۹۰ متر مربع است و طرح پاویون توسط Italo Rota و Progetto CMR طراحی و پیاده‌سازی شد. درون پاویون به نمایش شگفت‌انگیزی از سرزمین کویت، فرهنگ و منابع انسانی و طبیعی این کشور که از بیابان متولد شده است می‌پردازند. بازدیدکنندگان در وسط پاویون با مدل شیشه‌ای بزرگی مواجه می‌شوند که روایت‌گر تاریخ این منطقه است و نشان می‌دهد این کشور چگونه با تکیه به تکنولوژی بر چالش‌های صحرا غلبه کرده است و عناصر بسیار خوش‌منظره و زیبای کشور و راه‌های صرفه‌جویی در انرژی‌های طبیعی را نشان می‌دهد. در پاویون فضای بزرگی برای ناهارخوری و رفع خستگی در نظر گرفته شده همچنین آتش‌بازی و نورهای رنگی فضای مناسبی را برای استراحت و لذت بردن بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.


پاویون بحرین در اکسپو میلان ۲۰۱۵ توسط استودیو Anne Holtrop با همکاری آرشیتکت لنداسکیپ Anouk Vogel طراحی و در میان چهار طرح دیگری که برای رقابت دعوت شده بودند انتخاب شد. درون پاویون ده باغ متمایز میوه قرار دارد که درختان هر بخش شامل درختان بومی و میوه خاصی از بحرین هستند. پاویون همچنین شامل ویژگی‌های آثار باستان‌شناسی جشن هزاره سنت و تداوم بسیاری از اسطوره‌های بحرین به‌عنوان باغی از بهشت و درختان نخل درون پاویون نماد درختان نخل این کشور هستند. پاویون از پانل‌های پیش‌ساخته بتنی سفیدرنگ ساخته شده است که در پایان اکسپو به بحرین منتقل خواهد شد و پس از بازسازی به‌عنوان باغ گیاه‌شناسی برپا خواهد شد، قطعات پیش‌ساخته به‌کاررفته در پاویون از طریق درزهایی که آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند قابل‌مشاهده است.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi