آدم‌هایی که رنگ لباس خود می‌شوند


لئو بولین هنرمندی است که به هر نوع طراحی مد لباس علاقه دارد، اما ریشه‌های هنر او به هیچ وجه پر زرق و برق نیست. تا سال 2005، بولین در روستای هنرمندان پکن کار می‌کرد و مجبور بود در مقابل تصمیم دولت چین برای ورود به استودیوی خود ایستادگی کند. در واکنش به این اتفاقات، او اثری به نام "پنهان در شهر" خلق کرد که نشان‌دهنده تصویر بولین در میان مجموعه‌ای از پرتره است که در زیر آوار روستای هنرمندان پنهان شده‌اند. بولین در مصاحبه‌ای با هارپربازار گفت: برای هنرمندان چینی زندگی بسیار دشوار است؛ ما همه شهدای هنر هستیم.

اگرچه نیت اولیه کارهای او اعتراض است، کارهای اخیر او با طراحان مدی مانند آنجلا میسنی، ژان پل گوتیه، آلبر الباز، والنتینو و... لحن خوشایندتری دارد. بولین با توجه به مجموعه‌ای که یک طراح مد آماده کرده است، یا ویترینی که چیده شده، به رنگ کردن اشیا و یا آدم‌ها می‌پردازد و مجموعه‌ای یکدست آماده می‌کند. بولین درهمان گفت‌وگو با هارپربازار توضیح می‌دهد که طراحی صحنه برای یک عکس ساعت‌ها طول می‌کشد، و ساعت‌های بیشتری برای رنگ کردن اشیا و محل صرف می‌شود که گاهی اوقات کار تا پنج روز زمان می‌برد. بولین در کار خود بین فرهنگ چینی و برند غربی پل می‌زند و شیفتگی به فرهنگ خود را در کار هر طراح مخفی می‌کند.

لئو بولین و لانوین، ژان پل گوتیه، والنتینو- 2012


در این مجموعه برای مردان، زنان و هر نوع سلیقه‌ای کفش وجود دارد، اما این کفش‌ها اصلاً با هم برابر نیستند. نیکلاس کرک‌وود، طراح کفشی که همیشه کفش‌هایی با کیفیت بالا طراحی می‌کند، این بار با بنیاد کیت هرینگ همکاری کرد. این مجموعه ابتدا در بوتیک جویس هنگ کنگ به شکل محدود در دسترس بود، اما در ماه جولای سال 2011 مجموعه کامل آن در فروشگاه کرک وود لندن عرضه شد.

در کفش‌های خیره‌کننده این طراح کفش بریتانیایی که از هنر کیت هرینگ، هنرمند پاپ دهه 80 میلادی الهام گرفته، از طرح‌های کلاسیک هرینگ به شکلی جسورانه و شوخ‌طبعانه استفاده شده است. اما این مجموعه نه تنها نشان دهنده نبوغ کیت هرینگ به عنوان یک تصویرگر، بلکه نشانه هوشمندی و ظرافت کرک وود در استفاده از تصاویر هرینگ است.

کرک وود می‌گوید: من با کار کیت هرینگ در اطرافم رشد کرده‌ام. این تصاویر آن چنان همه جا حاضر است که شما حتی پیش از آنکه بدانید هنر چیست، آن‌ها را دیده‌اید.

کیت هرینگ و نیکلاس کرک وود- 2011

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi