پیوند سلامت و هنر در مرکز طبی کودکان


گروه سلامت و هنر با هدف بهبود روند درمان و نیز سلامت روان کودکان بیمار، در جریان اجرای نخستین برنامه بین‌المللی خود قصد دارد تا جشنواره و نمایشگاه نقاشی کودکان بیمار را برگزار کند.

دکتر نیما رضایی - رییس نخستین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار اظهار کرد: ابتدا قرار بود، نخستین جشنواره نقاشی کودکان بیمار در سطح ملی برگزار شود؛ اما به‌دلیل مرتبط بودن موضوع این نمایشگاه با مشکلات کشورهای دیگر، تصمیم گرفتیم آن را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم.

مراسم رسمی این جشنواره 16 مهرماه همزمان با روز جهانی کودک برگزار می‌شود و در مدت یک هفته، 200 اثر برتر در جایی شبیه موزه به‌نمایش گذاشته می‌شود. در روز جشنواره نیز به 10 اثر برتر هدایایی تعلق می‌گیرد.

اطلاع‌رسانی درباره این جشنواره ر داخل و خارج از کشور انجام شده و تا امروز بیش از 300 اثر گرفته‌ایم. حدود 50 اثر از 25 کشور مانند آمریکا، آلمان، لهستان، روسیه، پرتغال و ... به دست ما رسیده است. این کشورها به ما کمک می‌کنند که درباره برپایی این نمایشگاه در بیمارستان‌های دنیا اطلاع‌رسانی انجام شود.

مهلت جمع‌آوری آثار تا یکم شهریور 1394 همزمان با روز پزشک است و ما انتظار داریم در هفته باقی‌مانده صدها اثر دیگر به دست ما برسد.

این آثار در دو مرحله داوری می‌شوند؛ در مرحله نخست، نشستی در داخل خواهیم داشت که آثار توسط نقاشان حرفه‌ای در زمینه کودک بررسی و حدود 200 اثر انتخاب خواهد شد. هر 200 اثر در کتاب ضمیمه جشنواره چاپ خواهد شد. در مرحله دوم، داوری مجازی توسط هنرمندان خارجی انجام و 10 اثر برتر انتخاب می‌شود.

مشروح خبر

منبع : ایسنا

logo-samandehi