پوشش به سبک پیکاسو


پابلو پیکاسو تا حدودی نسبت به استایل بی‌دقت بود، اما همیشه موفق می‌شد کاری کند که با کلاس و در عین حال راحت به نظر برسد. شیوه پوشش پیکاسو بهترین نمونه از لباس ساحلی یا تابستانی است. تیشرت راه راه ملوانی او یکی از به یادماندنی‌ترین نمادها در پوشش یک شخصیت مشهور است.

پابلو پیکاسو یک بار گفت: "برای طراحی کردن باید چشمان خود را ببندید و آواز بخوانید." استادی که در طول زندگی بلند مدت خود به عنوان نقاش، مجسمه ساز، چاپگر، سرامیست، طراح صحنه، شاعر و نمایشنامه نویس فعالیت کرد، نه تنها آواز خود را از طریق هنرش خواند، بلکه شیوه غیرمتعارف زندگی او، خانه‌ها و استودیوهایی که ساکن آنها بود ویژگی خاصی داشتند.


حتی شیوه لباس پوشیدن خاص او بسیار به یادماندنی، موجز وعمیقا فریبنده بود، به نحوی که باعث شده نزدیک به یک قرن بعد با تمام قدرت خود به یاد ما بیاید.

پیکاسو گفته است: "رنگ‌ها مانند سایر ویژگی‌ها، به دنبال احساسات مختلف تغییر می کنند." اما او در دوره‌های مشهور آبی و صورتی خود اغلب یک شلوار سیاه شیک و پیراهن سفید گشاد پوشیده است.

به اعتقاد پیکاسو "هدف از هنر، زدودن غبار از زندگی روزمره روح ما است." پس جلو بروید، گرد و غبار را از روح خود پاک کنید و برای پوشیدن یک مجموعهء هماهنگ اثبات شده نگران نباشید، فقط لبخند بزنید و به یاد داشته باشید که زمانی پیکاسو گفت: "من می‌خواهم مانند یک مرد فقیر با مقدار زیادی پول زندگی کنم."

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi