نمایش آثار تراش سنگ های قیمتی در سازمان میراث فرهنگی


مجموعه ای از آثار محمد نگینی هنرمند پیشکسوت ایرانی در قالب نمایشگاهی در محل ساختمان شماره یک سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برپا شده است.
اداره کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور در راستای برنامه های ترویجی خود مجموعه ای از آثار تراش سنگ های قیمتی این هنرمند که در فرم ها و طرح های مختلف ساخته شده را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.
هدف از این نمایشگاه معرفی ظرفیت های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در عرصه صنایع دستی ایران و نیز نمایش تنوع پذیری در خلق این آثار است.
محمد نگینی از هنرمندان پیشکسوت تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است که دارای درجه یک هنری در این زمینه است و تا کنون در نمایشگاه های متعددی در نقاط مختلف دنیا حضور داشته و جلوه هایی ناب از هنر بومی و اصیل ایران را به نمایش گذاشته است.
وی تا کنون به عنوان هنرمند منتخب جشنواره جاده ابریشم (سال 2000 و 2004) شناخته شده و دریافت دو دیپلم افتخار از هیئت علمی جامع مخترعین و مبتکرین و لوح ویژه بنیاد نخبگان از دیگر افتخارات این هنرمند پیشکسوت است.
بر اساس گزارش معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این مجموعه نفیس از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تا 11 شهریورماه 1394 در محل ساختمان شماره یک سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دایر است و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 16 از این نمایشگاه بازدید کنند.
منبع : ایرنا

logo-samandehi