ویترین برندها بوم‌هاى تازه هنرمندان / عكس ٣ ویترین متفاوت در رم

به نقل از هنرآنلاین همكارى جدى هنرمندان به خصوص هنرمندان نوگرا و معاصر و نیز دیزاینرهاى آگاه به هنرهاى جدید با برندهاى معتبر بین‌المللى از ویترین‌هاى متفاوت‌شان پیداست؛ بدیهى‌ست باشكوه‌ترین ویترین‌هاى اینچنینى را مى‌توان در مهد مد دنیا، رم و خیابان منتهى به پله‌هاى اسپانیایى، دل كورسو تماشا كرد؛ اوج نبوغ هنرمندان در طراحى پیشرو این ویترین‌ها آنها را به یك اثر هنرى پشت شیشه بدل كرده كه هر لحظه بسیارى از مردم یا با آن سلفى مى‌گیرند و یا لختى جهت تماشا جلوى آن درنگ مى‌كنند، حتى اگر به درون این مغازه‌هاى گران قیمت نروند.

اینستالیشن، نوعى خلاصه‌گرایى در تم، سادگى و خلوتى و صد البته رنگ و رنگ و رنگ ابزارهاى هنرمندان در طراحى ویترین‌هاى هنرى است كه فقط امضاى هنرمند پاى این اثر را كم دارد.

حضور كالا در این ویترین‌هاى معاصر در خدمت فرم و فضاى كلى‌ست اما چنان كه در سه نمونه عكس پیداست اتفاقا بیش از ویترین‌هاى معمول دیده و مركز توجه قرار دارند؛ این طراحان هنرمند معتقدند، در عصر سرگشتگى انسان‌ها كه امكان تجمیع حواس خود را ندارند و در عین شوق زائد الوصف براى خرید و تسلط مصرف‌گرایى، ویترینى با چند كالاى محدود دعوت به درون مغازه است.

برندها نیز با سفارش این ویترین‌هاى متفاوت‌، چشمگیر و تامل برانگیز مى‌كوشند آوانگارد بودن خود را به رقیبان و مشتریان یادآورى كنند و از این راه زمینه ساز اعتبار افزون تر شوند.

logo-samandehi