معماری زمینه‌گرا و موزه‌ای در قله کوه / پروژه‌های این روزهای معماران شاخص جهان

علاقه‌مندان به معماری و دنیای معماران، همچون دوستداران دیگر رشته‌های هنری تمایل دارند تا از تازه‌ترین فعالیت‌ها و دست آوردهای هنرمندان شاخص این عرصه باخبر شوند و در جریان شکل‌گیری آثار قرار بگیرند. پروژه‌های معماری طراحان بزرگ معاصر هم به همین ترتیب همواره مورد کنجکاوی مخاطبین حرفه‌ای این آثار بوده؛ به همین دلیل در سلسله گزارش‌هایی به معرفی تازه‌ترین پروژه‌های معماران شاخص معاصر می‌پردازیم.

معماری زمینه‌گرا؛ طراحی فرودگاهی برای هواپیماهای بی سرنشین در آفریقا

نورمن فاستر، طراحی فرودگاهی محلی در آفریقا را با رویکرد جدیدی در معماری به پایان برده است. علیرغم اینکه فاستر به طراحی سازه‌های بزرگ‌مقیاس شهرت دارد، در این پروژه ایشان رویکرد معماری زمینه گرا را برای طراحی خود اتخاذ کرد.

هرساله صدها هزار نفر از مردم آفریقا در اثر مالاریا و بیماری سلول داسی و به علت دسترسی نداشتن به کمک‌های پزشکی جان خود را از دست می‌دهند. ازآنجاکه زیرساخت‌های ضعیف حمل‌ونقل از بزرگ‌ترین موانع کمک‌رسانی در این منطقه محسوب می‌شوند، مسیرهای هوایی می‌توانند نقش پررنگی در از میان برداشتن این چالش‌ها داشته باشند و به کمک هواپیماهای بی‌سرنشین می‌توان دارو، خون سالم و کمک‌های اولیه را به مناطق دورافتاده با کمترین هزینه ارسال کرد.

1403/02/24

معرفی هنرمند

http://www.onlineartgallery.ir/?m_id=8&id=1610991
logo-samandehi