فدریکو بابینا؛ قطعه های معماری در قامت اثر هنری

به واسطه ی یک مجموعه ی بازیگوشانه از تصاویر معمار و هنرمند ایتالیایی فدریکو بابینا این سوال را مطرح کرده است " یک اثر هنری می تواند یک ساختمان شود؟ " آمیختن هنرهای زیبا و معماری که هم اکنون یک ربطه ی همزیستگون را به واسطه ی تصاویر بابینا " آرشیست" با فضاهای ساختاری طراحان و معماران متنوع به برخی از آثار شناخته شده ی آنها به مثابه یک پلان مقطعی" به اختصاص داده است.

به بیان بابینا من به دنبال یافتن معماری پنهان در جهان های موازی هستم- در این مفهوم تصاویر به ما در بررسی زبان های جایگزین کمک می کند. ساختارهای کشیده زیستگاه سورئال سالوادور دالی را متصور می شود، و فرم تخم مرغ طاقی شکل و عمارت موضوع محور دیمین هرست با کوسه ماهی معلق از دیوار شیشه ای و طرح نقطه ای روکش شده از سقفف به مجموعه های نقطه ای هنرمند ارجاع دارد. این تصاویر یک جهان متصور از اشکالی که از یک قلم مو در معماری نقاشی استفاده می کند، نمایش می دهد.

استاد حاضر-آماده، ساختار مارسل دوشان یک چرخ دوچرخه و محل ادرار به عنوان عناصر پشت بام.

آنیش کاپور از مجموعه یادمانی

رنگ و نور مرتعش که ساختمان جیمز تارل را وسعت می دهد.

یک ساختار انباشته و روی هم افتاده که تصاویر پابلو پیکاسو را تعریف می کند.

سگ مشهور کیت هرینگ به کار رفته در نمای ساختمان.

سوپ مشهور اندی وارهول می تواند بر روی سقف شاخص شود.

به نقاط هنر پاپ و رنگ های جسورانه روی لیختنشتاین ارجاع دارد.

یک ساختار فلزی زنگ زده به وام از سبک ریچارد سرا

جعبه های رنگی و ابتدایی پیت موندریان یک چیدمان سازه ای را نمایش می دهند.

ساهتار سورئالیستی اتاق زیر شیروانی معلق به آثار سالوادور دالی ارجاع دارد.

logo-samandehi