نمایشگاه عکس معماری اسلامی ایران در مادرید برگزار می‌شود

علیرضا اسماعیلی - رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا - با پدرو ویینا - رییس خانه عرب اسپانیا و سفیر سابق این کشور در تهران - دیدار و درباره آغاز همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان از همکاری‌های پدرو ویینا در دوره مسؤولیتش در سفارت اسپانیا در تهران تشکر و اظهار امیدواری کرد که در مسؤولیت جدید خود (ریاست خانه عرب وزارت خارجه اسپانیا) رایزنی فرهنگی ایران و خانه عرب بتوانند همکاری‌ها و برنامه‌های مشترکی داشته باشند و موجب گسترش بیشتر روابط و تقویت مبادلات فرهنگی و هنری دو کشور شوند.

در ادامه، پدرو ویینا با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی ایران، علاقه‌مندی خود را به انجام فعالیت‌های مشترک و گسترش مبادلات اعلام کرد.

همچنین در این دیدار مقرر شد که برنامه‌های مرتبط با حوزه اسلامی نمایندگی فرهنگی ایران در اسپانیا با همکاری مستقیم خانه عرب انجام شود.

در همین راستا قرار شد، نمایشگاه هنرهای اسلامی و نمایشگاه عکسی از معماری اسلامی ایران در محل خانه عرب در آینده نزدیک برگزار شود.

«خانه عرب» از مراکز مهم وابسته به وزارت امور خارجه اسپانیا است که به عنوان مرکز استراتژیک روابط اسپانیا و کشورهای عرب‌زبان فعال است. این مرکز دو شعبه در شهرهای مادرید و کردوبا دارد و به‌عنوان یک نهاد مهم در راستای اجرای دیپلماسی عمومی کشور اسپانیا در وزارت امور خارجه شناخته می‌شود.

logo-samandehi