نمایش آثاری که نتیجه ی همکاری ، پیکاسو و آندره ویلر بوده است

به گزارش سرویس نقاشی گالری آنلاین آثار اخیر ویلر برای اولین بار به همراه آثار مشترک این هنرمند با پیکاسو در ژنو به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه شامل آثار نقاشی، مجسمه و عکاسی می باشد و چشم انداز جدیدی از ثمربخشی گفتگو و تعامل دوستانه ی دو هنرمند را نشان میدهد.این بررسی یک اتفاق منحصر به فرد در آثار پیکاسو است. ویلر تنها عکاسی بود که در روند خلاق کارهای پیکاسو با او متحد شد .

پیکاسو ، ویلر را در مارچ 1953 در حالی که در کاگاره سرامیکش کار میکرد ملاقات کرد.ویلر مدتها به دلیل بیماری سل در بیمارستان بستری بوده و اشتیاق او به عکاسی سبب شد او اولین سری تصاویرش را از آن محل و بیماران بیمارستان ثبت کند. پیکاسو و ویلر توانستند خیلی زود با هم ارتباط برقرار کنند.پیکاسو فورا متوجه علاقه ویلر به عکاسی شد و طرح خودش را برای همکاری با هم برای او شرح داد.چرا که با توجه به وجود عناصر بصری مشترک در هر دو رسانه ی عکاسی و مجسمه سازی مانند فضای مثبت و منفی ، فرم و فضا، نور و سایه و... ، در دوره ی کوبیسم عکاسی به یک فضای آزمایشگاهی مورد علاقه ی پیکاسو در هنگامی که مشغول تکمیل مجموعه ای از مجسمه هایش بود تبدیل شده بود.

پیکاسو و ویلر بیش از ده سال تجارب عکاسی و مجسمه سازی را دنبال کردند و از مرز های مجسمه سازی وعکاسی فراتر رفتند.

پیکاسو با برش دادن و وصل کردن تکه های کاغذ فضای منفی ایجاد میکرد سپس ویلر از آنها از زوایای مختلف عکاسی میکرد به این صورت چندین عکس چاپ شده از زوایای چندگانه برای پایه های اصلی کار به دست می آمد.

ساختن فضای منفی با بریدن تکه های روزنامه ، مجلات و نورپردازی روی کاغذ ها افکت ها و تصاویر شفاف لایه ای همراه با بافت متن ها ایجاد میکرد که در نهایت روی مقوا یا کاغذ چاپ میشد و با مداد رنگی روی انها کار میکردند .

هزاران تصویر به دست آمده در این پروژه در کتاب Diurnes با مقدمه ی شاعر بزرگ ژاک پرور در سال 1962منتشر شد. این نقطه ی اوج یک دهه تحقیقات آنها بود. با تجربیات بدست امده در این پروژه نقاشی های پیکاسو متحول شد و مجموعه ای از آثار مجسمه ی او که با چند لایه کردن، بریدن و متصل کردن ورق های فویل ساخته میشد پایان یافت.این تجربیات برای ویلر نیز پایه ای شد برای تجربیات بعدی او، از مجموعه های آخر ویلر تصاویری بوده است که از عکاسی مجسمه های کوچک کاغذی ساخته خودش به دست آورده . این مجسمه ها را با استفاده از برش و اتصال تصاویر هنرمندان شاخص جهان ساخته است . این مجموعه از اخرین تحولات در نتیجه ی همکاری با پیکاسو در پروژه ی چند رسانه ای می باشد.

logo-samandehi