سرقت نقاشی‌های 23 میلیون پوندی فرانسیس بیکن

رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند پنج تابلوی نقاشی اثر فرانسیس بیکن هنرمند ایرلندی به ارزش 30 میلیون یورو (23.2 میلیون پوند) از خانه صاحب این آثار در مادرید به سرقت رفت.

به گزارش گاردین، منابع نزدیک به پرونده تحقیق روز یکشنبه به روزنامه ال پاییس گفتند، این سرقت بسیار ماهرانه و در حالی که صاحب آثار در منزل نبوده انجام شد و سارقان سیستم امنیتی و حفاظتی را از کار انداختند. آن‌ها هیچ ردی از خود باقی نگذاشته‌اند.

ال پاییس گزارش داده است این آثار که شامل پرتره‌ها و چشم‌اندازها هستند، ژوئن پیش به سرقت رفتند. هنوز مشخص نیست چرا خبر این سرقت تاکنون رسانه‌ای نشده بود. همچنین مشخص نیست کدام آثار بیکن ربوده شده‌اند، اما یک کارشناس آثار هنر معاصر به روزنامه اسپانیایی گفت فروش آن‌ها کار بسیار سختی است.

این کارشناس که نخواست نامش فاش شود، گفت: فروش یک اثر از فرانسیس بیکن، بزرگ یا کوچک، کار اصلاً ساده‌ای نیست.

ال پاییس نوشت پلیس یک تیم متشکل از متخصصان آثار هنری و عتیقه را مأمور تحقیق درمورد این سرقت کرده است. صاحب این آثار دوست نزدیک بیکن بوده است.

بیکن متولد 1909 در ایرلند بود و در 1992 در 82 سالگی در مادرید درگذشت. آثار اکسپرسیونیستی و سورئالیستی همچنان بسیار مورد توجه هستند.

مرگ بیکن بر شهرت او افزود. سال 2013 یکی از آثار او به نام "سه مطالعه بر لوسین فروید" که در 1969 خلق شد، در یک حراجی به قیمت 142.4 میلیون دلار (90 میلیون پوند آن زمان) به فروش رسید که یک رکورد بود.

آرت‌پرایس، بیکن را در کنار چهره‌هایی چون پابلو پیکاسو و اندی وارهول به عنوان یکی از 10 هنرمند مدرن پیشتاز دنیای هنر فهرست کرده است.

منبع:هنرآنلاین

logo-samandehi