کاظم چلیپا عضو هیات داوران بخش نقاشی سالانه هنرهای شهری بهار تهران تلاش کردیم داوری آثار «بهارستان» عادلانه باشد

تلاش کردیم داوری آثار «بهارستان» عادلانه باشدبه گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، کاظم چلیپا هنرمند نقاش و عضو شورای انتخاب و داوری بخش نقاشی دیواری و تخم‌مرغ‌های نوروزی سالانه «بهارستان» درباره این رویداد و ملاک و معیارهای انتخاب آثار گفت: ملاک و معیار ما در بخش انتخاب آثار نقاشی ایده خوب، خلاقیت و اجرای خوب بود.

وی درباره ماهیت این رویداد و تاثیر آن در سطح شهر نیز بیان کرد: بهرحال سالانه «بهارستان» شروع خوبی است برای رویدادهای دیگر که خوشبختانه با استقبال خوبی هم روبه رو شد. هنرمندان بسیاری در این رویداد حضور یافتند و روی آن کار کردند. ما نیز به عنوان شورای انتخاب و داوری تمام تلاش‌مان را کردیم تا آثار با دقت تمام انتخاب شوند برای همین آثار را از نزدیک دیدیم و بررسی‌ها روی آنها عادلانه انجام شد.

این هنرمند نقاش ادامه داد: خوشبختانه امسال جوانان وارد میدان عمل شدند و آثارشان در معرض دید مردم قرار گرفت. از سوی دیگر این سالانه سبب شد تا مخاطب با اثر و هنرمند هر دو ارتباط برقرار کند و این خیلی خوب بود. از سوی دیگر اهمیت نقاشی در سطح خیابان بار دیگر مورد ارزیابی قرار گرفت؛ چرا که نقاشی‌ها علاوه بر این که روی زیبایی منطقه تاثیر می‌گذارند، روی ذهن مخاطب نیز تاثیر زیادی دارند.

چلیپا درمورد تفاوت سالانه هنرهای شهری بهار تهران با طرح پیشواز از بهار اظهارکرد: امسال حضور جوانان بیشتر و آثار هم بهتر شده بود.

این هنرمند در خاتمه با اظهار ناراحتی از این که درس نقاشی از مراکز آموزشی درحال حذف شدن است گفت: آثار هنری برای تاثیرگذاری باید نقد و بررسی شود. نکته بعدی این است که محل‌های آموزش شهروندان و کودکان مدارس، هنرستان‌ها و دانشگاه‌هاست که باید روی آموزش بصری هنرجویان بیش از پیش کار کند. نقاشی هنر مادر است و در عرصه آموزش باید نسبت به این هنر توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد. چرا که اگر نقاشی و آموزش آن به درستی انجام نگیرد، درهیچ یک از آثار هنری زیبایی دیده نمی‌شود و این موضوع در سطح شهر نیز دیده نخواهد شد.

لازم به یادآوری است، رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) به همت سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار ‌شد و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

logo-samandehi