رویاهای «گلناز فرخ نیا» در «نقش جهان» به تصویر درمی‌آیند

نمایشگاه آثار نقاشی - خط «گلناز فرخ نیا» با عنوان «تصویر رقصان رویا» در تاریخ 3 اردیبهشت ماه در نگارخانه «نقش جهان» تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش اختصاصی «گالری آنلاین»؛ فرخ نیا که تجربه شرکت در چند نمایشگاه گروهی را دارا می‌باشد، اولین نمایشگاه انفرادی خود را جمعه این هفته برگزار خواهد کرد. وی در این نمایشگاه آثار خود را به سبک آبستره و با تکنیک‌هایی از جمله ترکیب مواد و استفاده از ورق طلا به نمایش درمی‌آورد.

فرخ نیا در گفتگوی خود با «گالری آنلاین» درباره آثار خود گفت: اکثر آثار، تصاویری هستند که در رویاهای من شکل گرفته‌اند. از همان کودکی که کلاس نقاشی می‌رفتم، ما را از کپی کردن بازمی‌داشتند و همین، چنان ملکه ذهن من شد که گاهی در کارهایم مرز واقعیت و رویا در هم می‌آمیخت.

این نقاش ادامه داد: بقیه کارها احساس من ناشی از شنیدن تک بیت یا شعری کامل هستند که خودِ شعر برای من، فضا، رنگ و ترکیب‌بندی‌اش را می‌ساخت.

وی درباره ابعاد و اندازه آثار خود گفت: آثاری که در این نمایشگاه عرضه می‌شوند، دارای ابعاد مختلفی از جمله 100*100، 150*150 و 70*100 می‌باشند. سه تابلو نیز در ابعاد 60*260 دارم که بیانگر ایده‌های ذهنیم می‌باشند.

گلناز فرخ نیا درخصوص زمانی که صرف کشیدن تابلوهای خود نموده، گفت: آثار نقاشی بسته به نوع تکنیک، اندازه بوم و نوع نقاشی در زمانهای مختلفی به پایان می‌رسند. مثلا گاهی یک کار بزرگ را به خاطر خشک شدن مواد، می‌بایست در کمتر از یک ساعت به پایان رساند و در مقابل، کار دیگری ممکن است دو ماه زمان ببرد.

وی افزود: از آنجا که کارهای من لایه لایه هستند و برای ادامه کار می‌بایست صبر کنم تا هر لایه خشک شود. گاهی بموازات یک کار، کار دیگری را شروع می‌کنم و همین می‌تواند باعث خلق ایده‌ای نو و تصحیح آثارم شود.

این هنرمند نقاش درخصوص برنامه های هنری - ادبی آتی خود گفت: یکی از برنامه‌ها چاپ کتابی است که هم‌اکنون در مرحله ویرایش آن هستم. همچنین در صدد هستم نمایشگاهی از نقاشی‌های فیگوراتیو یک زن را که اشعار و نوشته‌های خود را در آن بکار می‌برم، برگزار نمایم. ادامه تحصیل نیز یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌های آتی‌ام می‌باشد؛ چراکه دنیای هنر، دنیای درجا زدن نیست و برای هنرمند بودن، باید هر روز به آموخته‌هایت بیفزایی.

«فرخ نیا» که نقاشی را از 8سالگی زیر نظر استاد مهدخت نیک بخت شروع نموده، اصول خط و نقاشی – خط را از استاد «زندی شفق» فراگرفته است و این نمایشگاه پس نمایشگاه‌های گروهی وی در گالری‌های «آریا» و «اثر»، اولین نمایشگاه انفرادی‌اش محسوب می‌شود. «فرخ نیا» فارغ التحصیل رشته معماری و شهرسازی است.

مراسم افتتاحیه آثار نقاشی – خط «گلناز فرخ نیا» جمعه از ساعت 16 تا 21 در گالری «نقش جهان» با حضور علاقمندان هنرهای تجسمی و نقاشی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از تاریخ یاد شده تا ۸ اردیبهشت ماه در نگارخانه «نقش جهان» به آدرس نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی۲، پلاک۹ برقرار است.

علاقه‌مندان از ساعت ۱۶ تا ۲0 فرصت دارند از این نمایشگاه بازدید نمایند. نگارخانه شنبه تعطیل است.

ارسال خبر از خبرنگار افتخاری: امیرحسین خلیلی

logo-samandehi