نمایشگاه تصویرسازی‎های آلبرتین زولّو برگزار می‎شود

نمایشگاهی از آثار خانم آلبرتین زولّو، تصویرگر سوئیسی، با نام "کتابهای مصور از سوئیس"، در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‎شود.

آثار "تصویرسازی کتاب‌های مصور از سوییس" از تصویرگر و نویسنده سوییسی، آلبرتین و ژرمانو زولو 17 تا 29 اردیبهشت‌ماه با حضور رییس انجمن تصویرگران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری و هنرمندان در فرهنگسرای ارسباران به نمایش درمی‌آید.

در این نمایشگاه 70 اثر در ابعاد مختلف از شش کتاب به نویسندگی ژرمانو و تصویرگری آلبرتین زولو در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

تا کنون کتاب‌های مارتا و دوچرخه، بازگشت مارتا، مارتا و هشت پا، مارتا در سرزمین بالون‌ها، از کتاب‌های مشترک این دو هنرمند توسط انتشارات کودکان یزد به زبان فارسی منتشر شده است.

آلبرتین - تصویرگر - سال 1967 در کشور ژنو متولد شد. وی پس از ازدواج با ژرمانو - نویسنده کودک - در سال 1996 فعالیت‌های مستمری را در زمینه چاپ و نشر کتاب‌های مصور انجام داد. جایزه سیب طلایی براتیسلاوا سال 1999، جایزه رسانه‌ای نوجوانان سوییس 2009، جایزه بهترین کتاب سال اروپا سال 2010، جایزه کادروکت فرانسه 2011، جایزه منتقدان نیویورک تایمز 2013 و جایزه اول رگاتزی در بخش داستانی نمایشگاه بلونیا 2016 برخی از فعالیت‌های این زوج هنرمند است.

همچنین کتاب جدید این زوج به نام "کودک من" منتشر شده است. آلبرتین 17 سال است که در مدرسه عالی هنر و دیزاین ژنو به تدریس تصویرگری و چاپ سیلک مشغول است. ژرمانو نیز از سال 2009 ریاست انجمن Arole بخش کودک و نوجوان را برعهده دارد.

علاقه مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

logo-samandehi