نمایش آثار هنری در محل های بدون مجوز غیر قانونی است

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، دفتر هنرهای تجسمی با انتشار اطلاعیه ای درباره نمایش و فروش آثار هنری در فضاها و مجموعه های قانونی و نگارخانه ها افزود: نگارخانه ها به عنوان مهمترین مراکز نمایش و فروش آثار هنری و بر اساس قانون از دفتر هنرهای تجسمی مجوز دریافت می کنند.

این اطلاعیه می افزاید: این دفتر ضمن حمایت از رشد و توسعه نگارخانه ها و نمایشگاه های هنری در چارچوب قوانین، بر فعالیت آنها نظارت می کند اما برگزاری نمایشگاه در منازل یا مراکز فاقد مجوز قانونی نیست و این دفتر مسئولیتی در برابر پیامدهای این نمایشگاه ها و فروش آثار و اختلاف های احتمالی ندارد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بنا بر ضرورت برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها، حراج ها یا نمایشگاه های محیطی در فضاهایی خارج از نگارخانه ها، دفتر هنرهای تجسمی با بررسی کارشناسی و در نظر گرفتن ارزش های فرهنگی برای هر یک از این رویدادها به صورت مستقل مجوز صادر می کند.

این اطلاعیه ادامه می دهد: افزایش تعداد نگارخانه های فعال و برگزاری حراج و نمایشگاه فروش آثار را طی سال های اخیر شاهد هستیم و فضاهای قانونی بیشتری برای نمایش و فروش آثار فراهم شده است.

logo-samandehi