نمایش نقاشی‌های یک کارگردان در آمریکا

111.jpgنمایشگاه نقاشی‌های امیرشهاب رضویان همزمان با نمایش فیلم «مینای شهر خاموش» در پنسیلوانیا برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، امیرشهاب رضویان که برای نمایش فیلم‌ها و برگزاری چند نمایشگاه از نقاشی‌هایش به کانادا و آمریکا سفر کرده، اول مهرماه ساعت ١٨ در دانشگاه Pennsylvania state university در شهر state college ایالت پنسیلوانیا حضور می‌یابد و پس از افتتاح نمایشگاهی از نقاشی‌هایش در گالری پترسون، ١٢ نقاشی ٨٠ در ١٢٠ سانتی‌متری را که محصول کارهای ۲۰ سال گذشته‌اش است، در معرض تماشا می‌گذارد.

او سپس همراه با تماشاگران به تماشای فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» می‌نشیند و بعد از نمایش فیلم در جلسه گفت‌وشنود با مخاطبان شرکت خواهد کرد.

امیرشهاب رضویان زاده ۱۳۴۴ در همدان، کارگردان سینماست. حاصل کارش در سینما ساخت بیش از ۴۰ فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و کارگردانی هفت فیلم سینمایی به نام‌های سفر مردان خاکستری (۱۳۷۹)، تهران ساعت هفت صبح (۱۳۸۱)، مینای شهر خاموش (۱۳۸۵)، تابستان عزیز (۱۳۸۸)، روزی که مینا گم شد (۱۳۹۰)، سفرزمان (۱۳۹۲) و یک دزدی عاشقانه (۱۳۹۴) است.

رضویان در کنار کارگردانی، می‌نویسد، عکاسی می‌کند و گاه نقاشی می‌کند. اولین‌بار در سپتامبر سال ۱۹۹۶ دو اثر نقاشی از او در نمایشگاه جمعی هنرمندان در گالری اشتول ورک در شهر کلن به نمایش درآمد و در سال ۱۹۹۷ یکی از نقاشی‌های او به‌عنوان پوستر روز جهانی مبارزه با نژادپرستی در ماه مارس ۱۹۹۷ در هلند چاپ شد، چاپ چهار کارت پستال از نقاشی‌های او در سال ۱۳۷۶، چاپ مجموعه‌ای از داستان‌ها و نقاشی‌هایش در کتاب داستان مسافر در سال ۱۳۹۲ و شرکت دادن دو نقاشی در نمایشگاه جمعی نگارخانه‌های جهان در ایران در نگارخانه زندان قصر در مردادماه ۱۳۹۳ و طراحی و اجرای پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های نوجوانان همدان در مهرماه ۱۳۹۴ از دیگر فعالیت‌های او در زمینه نقاشی است.

رضویان گفته که این سبک نقاشی را از کودکان یاد گرفته است و به جز این شیوه، در سبک دیگری قادر به نقاشی نیست، ادعایی در طراحی و رنگ ندارد و فقط موضوع های را که دوست دارد و گاه بخشی از رویاها و خاطره‌هایش است، نقاشی می‌کند و از ترکیب‌بندی‌هایی استفاده می‌کند که خاص خودش است. خلاصه این که آن‌گونه که می‌تواند نقاشی می‌کند و ترجیح می‌دهد بی سر و صدا در فاصله فیلم‌هایش نقاشی کند و به عبارتی دیگر در فاصله نقاشی‌هایش فیلم بسازد.

logo-samandehi