یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت برگزار می‌شود

یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت شنبه ۳ مهرماه با افتتاح نمایشگاه برترسال ۹۴ در حوزه خبری و مستند برگزار می‌شود. این نمایشگاه در ۸ بخش ورزشی، اجتماعی، فرهنگ و هنر، آیین و مذهب، سیاسی، تلفن همراه، اقتصادی و مجموعه مستنداجتماعی با ۱۴۸ فریم عکس و ۱۰ مجموعه مستنداجتماعی ساعت ۱۸ در نگارخانه باغ موزه قصر افتتاح می شود. اسامی راه یافتگان به بخش نمایشگاه در سایت جشنواره قابل مشاهده است.

به گزارش گالری آنلاین ، عکس ها توسط مسعود زنده روح کرمانی، حمید فروتن و جاوید نیکپور داوری شدند. دبیری بخش عکس یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت را محمد نوروزی برعهده دارد.

برنامه های اصلی جشنواره شامل کلاس، ورک شاپ، جلسات نقد و بررسی و پخش فیلم ها از ۳ تا ۱۰ مهرماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در باغ موزه قصر تهران برگزار می شود. هر روز ساعت ۱۶:۳۰ پرونده نرم افزار و تازه ها اختصاص دارد به جدیدترین ترفندهای ادیت عکس، امکانات جدید نرم افزار فتوشاپ، ویرایش فایل های خام، رازگشایی از چندین شگرد عکاسی، آماده سازی کتاب عکس در ایندیزاین و …که علی علیزاده، ساسان پناهی، مصطفی صفاتاج، ساسان پناهی، سعید چاووشی و احسان رافتی هر روز در یک ساعت و پانزده دقیقه به ارائه مباحث می پردازند.

ساعت ۱۷:۴۵ فیلم های رسیده به جشنواره رونمایی می شود. در ساعت ۱۸ فیلم ها نمایش داده می شود و ساعت ۱۸:۳۰ نشست نقد و بررسی فیلم های پخش شده برگزار می شود.
فیلم ها توسط داریوش نصیری، امیررضا تجویدی و محسن زمانی داوری شدند و دبیری این بخش را احمد حجارزاده برعهده دارد.

ساعت ۱۹:۰۰ هر روز پرونده عکاسی با تلفن همراه برگزار می شود و اساتید کلاس حمیدجانی پور، افرا افراسیابی، بابک برزویه، ناصر حسامی و ابوالفضل سلمانزاده مباحثی مانند تونل زمان و سلفی های لوس، دمای ارتباط با مخاطب، انتخاب سوژه و کپشن نویسی، روایتگری در عکس و عکاسی خیابانی (شهری) را در ۷۵ دقیقه دنبال می کنند.

پرونده اصلی جشنواره با موضوع انتخاب و ارائه مجموعه عکس هر روز با متفاوتی چون عکاسی جنگ، از دیروز تا امروز، عکاسی ورزشی، داستان پردازی در عکاسی، مجموعه عکس، تک عکس و تاثیر گزاری، کار گروهی در عکاسی بحران از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ برگزار می شود و سعیدفرجی، جاوید نیکپور، رضا موسوی، وحید سالمی، مرتضی نیکوبذل مباحث این پرونده را دنبال می کنند.

اختتامیه جشنواره جمعه ۹ مهرماه ساعت ۱۷:۳۰ با اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان برگزار می شود.

در آخرین روز جشنواره “شو پورتفولیو” دیدن و راهنمایی مجموعه عکس با نفرات اول جشنواره، راه یافتگان بخش مجموعه مستند جشنواره و میهمانان شهرستانی که مجموعه عکس دارند توسط مجیدسعیدی از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ برگزار می شود.

یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت با حمایت و همکاری شرکت نورنگار، شرکت خدماتی ایده آل، مرکز تعمیر دوربین، سایت عکاسی، مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران، آژانس عکس تهران و مشارکت باغ موزه قصر برگزار می شود.

حضور در تمام برنامه ها، کلاس ها و نشست های برای عموم آزاد و رایگان است.

logo-samandehi