خروج تابلوی 30 میلیون پوندی از انگلستان با حمایت دولت متوقف شد

تابلوی سی میلیون پوندی که امریکا با پرداخت 19 میلیون پوند مالیات قصد خارج کردن آن از انگلستان را داشت با حمایت دولت و پرداخت مالیات در گالری ملی لندن باقی خواهد ماند.

به گزارش گالری آنلاین، تابلویی منصوب به هنرمندی از قرن شانزدهم که با نام پونترومرا شناخته شده است و تصویر جوانی با کلاه قرمز و نمادی از یک اصیل زاده را نمایش می دهد این روزها در انگلستان خبرساز شده و دولت را بر آن داشته است که از این اثر سی میلیون پوندی حمایت کند. این تابلو از آمریکا نیز خواهان دارد و این امر با مخالفت موزه ی لندن مواجه شد، چون علاقه مندان به میراث فرهنگی در این کشور تمایل به حفظ آثاری از این دست در کشور خودشان دارند. بنابراین با فعالیت های انجام شده در وزارت کشور انگلستان تصویب شد با پرداخت مالیات 19 میلیون دلاری توسط دولت از خروج اثر از انگلستان جلوگیری شود.

تا امروز گرانترین خریدهای موزه بریتانیا میلیون پوند و 45 میلیون پوند طی سالهای2009 و 2012 بوده است .اثر رافائل از پینکز نیز در سال 2004 به ارزش 35 میلیون پوند توسط گالری ملی لندن خریداری شد .

و در حال حاضر نیز تلاش و صحبت های اولیه برای تامین هزینه ی این اثر اخیر با صندوق میراث و صندوق آثار هنری انجام شده اما هنوز به طور قطع محل تامین 30 میلیون پوند مشخص نشده است .

logo-samandehi