حراج پرتره دیجیتال اندی وارهول به قیمت ۲۶ میلیون دلار

یک پرتره کمیاب از Debbie Harry، خواننده مشهور گروه بلاندی، که توسط ستاره هنر پاپ، اندی وارهول خلق شده، برای فروش ارائه شده است.


به گزارش گالری آنلاین، این اثر در سال ۱۹۸۵ به صورت دیجیتالی خلق شده بود و اکنون توسط یکی از مهندسان کامپیوتری که در ساخت آن دست داشت، برای فروش ارائه شده است.

این اثر به طور کلاسیک در قالب مجموعه آثار پرشمار و افسانه‌ای وارهول قرار نمی‌گیرد - که شامل ۱۱ اثر با فروش بیش از ۵۰ میلیون دلار و یک رکورد قیمت حراج ۱۹۵ میلیون دلار است. اما این پرتره دیجیتال نادر و اشیای همراه آن، از جمله یک فلاپی دیسک امضا شده توسط وارهول با ۱۰ تصویر و سایر یادگاری‌های مرتبط، ممکن است با توجه به داستان جذاب پشت آن، به قیمت اولیه ۲۶ میلیون دلار برسد.

مالک این اثر، جف بروت، یک مهندس سابق شرکت کامودور و ساکن دلاور است. پس از اینکه وارهول در ژوئن ۱۹۸۵ بر سر همکاری با شرکت کامودور به توافق رسید، بروت چندین بار به استودیوی وارهول در منهتن، سفر کرد تا به او نحوه استفاده از کامپیوتر و نرم‌افزار گرافیکی آن را آموزش دهد.

Former Commodore Amiga engineer Jeff Bruette (left) and sales agent Kenneth Mitchell (right). Photo courtesy Jeff Bruette

Warhol on the cover of Amiga World, 1985. Photo courtesy of Jeff Bruette

Andy Warhol portrait of Debbie Harry created with the Commodore Amiga computer in 1985. Photo courtesy Jeff Bruette

A self-portrait that Andy Warhol created in 1985 using the Commodore Amiga computer. Photo courtesy Jeff Bruette

logo-samandehi