بازگشت "اتاق کدوهای بی‌نهایت" کوساما به موزه هنر دالاس

در ماه مه سال آینده، یکی از معروف‌ترین "اتاق‌های بی‌نهایت" یایویی کوساما به موزه هنر دالاس بازمی‌گردد.


به گزارش گالری آنلاین، موزه هنر دالاس در سال ۲۰۱۷، به همراه مجموعه Rachofsky که نیز در دالاس مستقر است، اثر «تمام عشق ابدی من برای کدوها» را خریداری کرد. مانند دیگر آثار این مجموعه، بازدیدکنندگان دعوت می‌شوند تا وارد یک اتاق کوچک آینه‌دار شوند که با مجسمه‌های خال‌خالی کوساما پر شده است. در این مورد، این مجسمه‌ها کدوهای زرد و سیاه امضای او هستند. این چیدمان هنری تأثیری شبیه به یک دریای بی‌نهایت از مجسمه‌ها دارد که به نظر می‌رسد تا ابدیت ادامه دارد و به شدت برای گرفتن عکس‌های سلفی مناسب است.

گاوین دلهانتی، یکی از متصدیان هنر معاصر در موزه، در بیانیه‌ای در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که «تمام عشق ابدی من برای کدوها» یکی از کلیدهای درک روش کار کوساما است.

با توجه به محبوبیت بالای این اثر، توصیه می‌شود که تنها یک تا چهار بازدیدکننده به طور همزمان وارد اتاق شوند. با این حال، این تدابیر نتوانست از آسیب به اموال در طول نمایش این اثر در موزه Hirshhorn واشنگتن، دی.سی. جلوگیری کند. در حادثه‌ای که در سال ۲۰۱۷ و سرخط خبرها شد، یک بازدیدکننده هنگام تلاش برای گرفتن عکس، به یکی از کدوهای آکریلیکی دست‌نقاشی شده برخورد کرد و آن را شکست. واشنگتن پست در آن زمان گزارش داد که موزه به نگهبانان دستور داده بود که در اتاق باریک همراه بازدیدکنندگان حضور نداشته باشند و بازدیدکنندگان تنها ۳۰ ثانیه برای تماشا در اختیار داشتند.

بازگشت این اثر به دالاس فرصتی مجدد برای علاقه‌مندان به هنر و طرفداران کوساما است تا از این تجربه بصری خیره‌کننده و معروف لذت ببرند.

logo-samandehi