"نجوای قلم" در گالری شیث نمایش داده می شود

نمایشگاهی از خوشنویسی های سید حسین ملکی به کیوریتوری گروه هنری نیلی تحت عنوان "نجوای قلم" از روز جمعه 18 مردادماه در گالری شیث برپا می شود.

سید حسین ملکی هنرمند خوشنویس این مجموعه در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با هدف خود از خلق آثار این مجموعه بیان کرد:
هدف اصلی اینجانب طبیعتا نمایش کارهایی است که حاصل حدود سی سال تجربه خوشنویسیت. انتخاب این مجموعه کلادرسال 94کامل شده و بیشتر مذهبی است و بر روی ذکر حسین.ع مانور بیشتری داده شده است.

وی در ادامه افزود: کامل شدن این مجموعه در کوتاه مدت به نتیجه رسیده و زمان تکمیل هفت روز بوده است.
سی اثر در این مجموعه به نمایش در خواهد آمد که ابعاد متنوعی دارند. به گفته این هنرمند بیشتر بخاطر احساسات و تخیلات درونی رنگها، کاغذها و یا مرکب‌ها و ذکرها انتخاب شده است.

وی در مورد عنوان نمایشگاه توضیح داد: بخاطرخلوتی که سالها طی کرده ام وبیشتر به صفا و شان خوشنویسی و خط پرداختم این عنوان را انتخاب کردم. تکمیل این هنر معنوی، شاید انتخابیست جامع برای نائل شدن به عرفان خط که امیدوارم به این تدفیق عظیم دست پیداکنم.

ملکی سبک‌ آثار خود را بیشتر آبستره میداند و در مورد تاثیر پذیری از افراد و بینش های دیگر توضیح میدهد: به‌هیچ وجه تحت تاثیر تفکرات شخص خاصی نبوده و نیستم جز تفکرات خودم و حالات روحی و معنوی شخصی خودم.
البته نام خاصی هم برای این خط انتخاب کرده ام به نام (ترنم) که البته ثبت نشده است و هنوز فونت این خط کامل نشده است.

وی در مورد آغاز مسیر زندگی هنری خود چنین گفت: از سن 7سالگی خوشنویسی را آغاز کردم و هنوز به این هنر خدایی مشغولم و لذتی وافر میبرم. هر روز به تجربه و معنویات و قوام بیشتر این هنر افزوده تر میشود که خودم سالهاست ورود پیداکردم.
به اعتقاد این هنرمند مسیری که در پیش گرفته است یقینا ادامه خواهد داشت.


علاقمندان جهت بازدید از آثار این هنرمند می توانند تا 23 مردادماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی، شماره 10 مراجعه نمایند.

logo-samandehi