فراخوان مسابقه هنری «قایم، با شک!»


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، سازمان مردم‌نهاد کنترل سلامت (Ctrl+S) همزمان با رونمایی از سایت آموزشی طرح «قایم، با شک» با هدف آموزش پیشگیری از کودک‌آزاری جنسی، مسابقه تصویرسازی، طراحی گرافیک و کاریکاتور «قایم با شک» را برگزار ‎می‌کند.

خلق محتوای بصری پیام‎رسان برای آگاهی و فرهنگ‎سازی در جامعه از طریق طراحی اختصاصی برای بستر شبکه‌های مجازی و همچنین چاپ روی تیشرت هدف اصلی این رویداد است.

برگزاری این رویداد فرصتی برای هنرمندان است تا از طریق آثار خلاقانه و کاربردی خود با اقشار مختلف ارتباط برقرار کنند، روند هوشیارسازی و آموزش آن‌ها را با بهره‎گیری از جذابیت‎های بصری تسهیل کنند.

موضوع‌های مسابقه :

۱- قایم، با شک!

با وجود این‌که در قوانین کشورهای مختلف برای تجاوز به کودکان، بالاترین مجازات‎ها در نظر گرفته شده است، متجاوزان به‌ندرت شناسایی و مجازات می‎شوند. دلیل اصلی این است که کودک در بیشتر موارد، این راز را نگه می‎دارد و هرگز درباره این تجربه دردناک با کسی صحبت نمی‎کند. قایم کردن تجربه تجاوز، قربانیان را به مسیر بسیار دردناکی سوق می‎دهد که سال‎های سال و حتی تا آخر عمر، سایه‎ای از اضطراب، ترس، شک، بی‎اعتمادی و احساس گناه بر زندگی‎شان می‎اندازد که نتیجه آن، اختلال در رشد عاطفی و اجتماعی و انزوا یا جامعه‎ستیزی آن‌ها در سنین بزرگسالی می‎شود.

۲- یکی از پنج‌ نفر، یکی از سیزده نفر

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، تا ۱۸ سالگی از هر پنج دختر، یک نفر و از هر ۱۳ پسر، یک نفر آزار جنسی را تجربه می‎کنند. این تنها موارد گزارش‌شده است و با در نظر گرفتن آزارهای قایم شده این موارد می‌تواند بیش از این‌ها باشد. بنابراین هریک از ما و کودکان‌مان می‎توانیم یکی از این آزاردیدگان باشیم.

۳- آموزش نه گفتن

کودکان باید بیاموزند که نه بگویند و مهم‌تر از آن این‌که به چه کسانی و به چه چیزهایی نه بگویند.

۴- کودک شاد، کودک ایمن

کودکان با نشاط و آگاه، توان بیشتری برای حفاظت از خود دارند و ایجاد امنیت برای آن‌ها، این چرخه شادی و امنیت را تقویت می‎کند.

شرایط شرکت در مسابقه :

- برگزارکننده، هریک از شرکت‎کنندگان را مالک مادی و معنوی آثار ارسالی توسط آن‌ها می‎داند و در صورت اثبات خلاف آن، مسئولیتی را برعهده ندارد و شرکت‎کننده باید پاسخگوی مراجع ذی‌ربط باشد.

- در صورت احراز کپی بودن اثر یا عدم مالکیت مادی و معنوی ارسال‎کننده، ضمن حذف اثر از مسابقه یا پس از آن، حذف از به‌کارگیری در جهت اهداف موسسه، جایزه یا وجه خرید حق نشر آن اثر از شرکت‎کننده باز پس گرفته خواهد.

- طرح‎های ارسالی باید با قوانین جمهوری اسلامی ایران منطبق باشند.

- حق نشر آثار برنده‌شده و آثار راه‌یافته به نمایشگاه متعلق به برگزارکننده خواهد بود و می‎تواند بدون محدودیت، آن‌ها را با ذکر نام هنرمند در رسانه‎ها و در قالب مدیوم‎های مختلف منتشر کند.

نحوه ارسال آثار :

- هر شرکت‎کننده مجاز به ارسال حداکثر دو طرح است.

- ضلع بزرگ اثر نباید بیشتر از ۴۰ سانتی‌متر و کمتر از ۳۰ سانتی‌متر باشد.

- تصویر آثار باید با فرمت jpeg، رزولیشن ۳۰۰ dpi و حجم کمتر از ۱۰ مگابایت ارسال شود.

- آثار تنها باید به رایانامه ghayembashaq@gmail.com ارسال شوند.

- حتما در بخش موضوع رایانامه ارسالی از الگوی "قائم باشک/ نام و نام خانوادگی" و تنها به زبان فارسی استفاده شود. مانند: قائم باشک / محمد محمدی

- حتما هر اثر با نام و نام خانوادگی و کدهای ۰۱ و ۰۲ با واژگان انگلیسی نامگذاری شود. مانند: ۰۱- Mohammad Mohammadi

- آثار باید در قالب یک فایل زیپ‌شده که تنها با نام و نام خانوادگی هنرمند با واژگان انگلیسی نامگذاری شده است در قالب یک رایانامه ارسال شود.

- به همراه فایل زیپ آثار، فرم اطلاعات شرکت‎کننده در دو فرمت word و pdf (یا jpeg) و عکس واضح هنرمند با حجم کمتر از ۵۰۰ کیلوبایت ارسال شود.

چند نکته:

- آثاری که از قابلیت بیشتری برای انتشار و اثرگذاری در شبکه‎های اجتماعی مجازی یا چاپ روی تیشرت برخوردار باشند در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

- توجه داشته باشید که دیده شدن محتوا و پیام تصویری اثر در ابعاد نسبتا کوچک گوشی‎های همراه، سادگی و در عین حال پر مغز بودن عناصر بصری و تکنیکی، هوشمندی و خلاقیت در خلق آثاری که بتواند به‌طور ضمنی و غیرمستقیم پیام خود را برساند و بر مخاطب اثر بگذارند، از جمله مواردی است که می‎توان در تولید آثار هنری پیام‎رسان در رسانه‎های نوین و حتی محصولات کاربردی در نظر گرفت.

- اگر متنی در اثر وجود دارد مختصر و موجز و با رعایت دستور زبان ادبیات فارسی نگاشته شود.

آخرین مهلت ارسال آثار ساعت ۱۲ شب ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ خواهد بود. علاقه‎مندان توجه داشته باشند که به‌دلیل فشردگی زمانی، تمدید این زمان امکان‌پذیر نخواهد بود.

آثار برگزیده در قالب یک نمایشگاه از ۳۱ شهریورماه در گالری چهار در تهران، خیابان سهروردی، اشراقی، پلاک ۴، به‌نمایش درخواهد آمد.

برگزارکنندگان اعلام کرده‌اند که نفر اول رشته تصویرگری دو سکه بهار آزادی، نفر اول رشته گرافیک دو سکه بهار آزادی، نفر اول رشته کاریکاتور دو سکه بهار آزادی دریافت می‌کنند و به هریک از راه‎یافتگان به نمایشگاه، ۱۵۰ هزار تومان بابت حق نشر آثار پرداخت می‎شود.

در انتخاب آثار راه‎یافته، تعداد برابر از هریک از رشته‎ها مطرح نخواهد بود و براساس رای هیئت داوران، ممکن است از یک رشته تعداد بیشتری اثر به نمایشگاه راه پیدا کند.

هیئت داوران این مسابقه شامل کیانوش غریب‎پور، بزرگمهر حسین‎پور، علی هاشمی شهرکی، وحید نیک‌گو و نیما دهقانی است و دبیر آن نیز مهدی عبدالله‎زاده است.

logo-samandehi