فراخوان دوره ی آموزشی بورسیه ی هنرمعاصر «گالری هوم»

بورسیه آموزشی گالری هوم به صورت رایگان در دو بخش تئوری و عملی برگزار میشود.

گالری هوم در نظر دارد هرسال طی رقابتی در حیطه هنر پنج نفر را برای ورود به دنیای هنر معاصر آموزش دهد. انتخاب در این رقابت از طریق داوران بین المللی صورت می گیرد.
انتخاب و ارسال اثر به صورت رایگان انجام می گیرد.
کلیه دانشجویان و هنرمندان و فارغ التحصیلان می توانند جهت شرکت در این رقابت ها رزومه و آثار خود را تا تاریخ ۱۵اردیبهشت برای گالری هوم با تلگرام ۰۹۳۹۲۹۳۲۰۳۴ ارسال کنند.

شرایط متفاوت زندگی معاصر، (تکنولوژی، دسترسی سریع و فراوان به اطلاعات، سرعت بالای رخ دادن رویدادهای جاری و ...) همانند سایر وجوه زندگی، بر مسیرآفرینش هنر معاصر نیز اثر گذاشته و آن را با تنوع و گوناگونی فراوان روبرو ساخته است؛ از اینرو، مسیر آموزش هنر معاصر نیز با توجه به جمیع عوامل، گوناگون و متفاوت خواهد بود؛ اما آنچه در هر شیوه ومسیری، ثابت است تحول و رشد اندیشه یک هنرجوی هنر معاصر است. انتظاری که امروزه از هنرمند معاصر می رود «توانمندی دیالوگ ایدیولوژیک و اندیشمندانه به زبان تصویری» است.

اولین گام در جهت آموزش هنر معاصر شناخت، تدوین و مرتب سازی میزان و مختصات معلومات علوم انسانی یک هنرمند است. هنرمند معاصر فیلسوفی است که به زبان تصویر جوانب گوناگون یک مفهوم را با در اختیار گرفتن جهان فرم و رنگ و سمبل ها، تحلیل و واکاوی می کند. بر خلاف تصور بسیاری از هنرمندان جوان، مسأله، انتخاب صورت اثر هنری نیست؛ کما اینکه موفق ترین و مشهورترین آثار هنر معاصراز لحاظ صورت بصری سادگی فوق تصوری دارند. اگرچه برای رقابت در بازار ایرانی و جهانی برتری های تکنیکی لازم است، ولی بنیان شکل گیری اثر هنری اگر نتواند قانع کننده باشد نمی تواند متضمن پیشرفت هنرمند در آینده هنری وی باشد.
جهت مشاهده طرح درس حوزه ی تئوری بورسیه و دریافت اطلاعات تکمیلی به کانال گالری هوم مراجعه بفرمایید.

آدرس کانال: https://t.me/Hoomartgallery

logo-samandehi