طراحی لوگو برای مرکز فرهنگی بامیان و کانون خلاق بامیان

به گزارش گالری آنلاین به نقل از پالت رنگ ، مرکز فرهنگی بامیان و کانون خلاق بامیان دفتر یونسکو در کابل بدین وسیله از تمامی طراحان خلاق و علاقمندان (به گونه ی انفرادی یا شرکت) برای اشتراک در رقابت طراحی لوگو رسمی برای مرکز فرهنگی بامیان و طراحی لوگو برای کانون خلاق بامیان دعوت می نماید. لوگو ها بایستی هرکدام انعکاس دهنده پیام خاص خود بوده و درعین حال بصورت بصری باهم مرتبط باشند ۱٫ مرکز فرهنگی بامیان مرکز فرهنگی بامیان فراهم آورنده فضای نمایشگاهی مدرن برای نشان دادن آثار باستانی و مردم شناسی از سراسر کشور و نیز محلی برای فراگیری مهارت های سنتی و برنامه های آموزشی هنری خواهد بود. مرکز فرهنگی بامیان ارزو دارد تا در نهایت سبب ارتقاء درک متقابل فرهنگی و حفاظت از میراث فرهنگی گردد و از این راهبرد بعنوان ابزاری برای توسعه پایدار که سبب توسعه تنوع فرهنگی خواهد شد، استفاده نماید. چون مرکز فرهنگی بامیان یک مجتمع چندمنظوره وچند بعدی فرهنگی و هنری خواهد بود،

لوگوی این مرکز باید به سادگی نشان دهنده یک مجتمع با فضای سازگار و قابل تطابق برای اهداف متنوع و گسترده باشد که از آن طیف گسترده ای از نوجوانان مکاتب تا محققین ملی و بین المللی که قصد برگزاری کنفرانس را دارند، مستفید می شوند. در این مرکز مردم محل میتوانند دربخش های هنر، صنایع دستی، صنایع خلاق و سایر صنایع فرهنگی اشتغال زا آموزش فرا گیرند. جهت معلومات بیشتر در مورد مرکز فرهنگی بامیان از وب سایت پروژه دیدن نمایید. http://www.bamiyanculturalcentre.org 2. کانون خلاق بامیان “اینجا بامیان است” و ‪#‎BMNHUB‬ رشد جامعه ایجاد آگاهی ایجاد یک نشان جهانی برای بامیان میراث فرهنگی بامیان نمایندگی از طیف گسترده ایی از فعالیت های خلاقانه مینماید. موسیقی، سوزن دوزی، چوب تراشی و عکاسی تنها جزیی از فعالیت هایی هستند که مردم بامیان به آنها مصروف هستند. بامیان در ذهن بسیاری ازمخاطبان بین المللی بگونه ماندگار نقش بسته است و می بایستی دارای یک برند مشهور بین المللی باشد .

این رقابت به منظور انتخاب لوگویی که بامیان به عنوان یک برند مطرح می نماید، ایجاد گردیده است. لوگوی برند بامیان بایستی پتانسیل لازمه برای مرتبط سازی و معرفی توریزم و ورزش، صنعت فرش و سایر صنایع دستی را داشته باشد. همچنین یونسکو به توانمند سازی بامیان منحیث کانون صنایع خلاق متعهد است. لوگو باید بیانگرمتن “اینجا بامیان است” باشد. این لوگو بایستی در محصولات ساخت بامیان و تمامی فعالیت های مربوط به کانون خلاق بامیان و در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد. منظور از ایجاد لوگو عبارت است از برقرار ساختن یک روایت جدید از بامیان به شکلی که : متصل کننده گذشته بامیان به آینده اش باشد و نشان دهنده روح و روان خلاق مردم این خطه – فرهنگ غنی آنها – مناظر طبیعی آن و ظرفیت توسعه آن، باشد. این لوگو باید در برگیرنده یک کانون و نقطه اتصال بین گذشته و آینده باشد.

این لوگو در مکان هایی که میزبان برگزاری رویدادهای مربوطه به صنایع خلاق و فروشگاه هایی که محصولات ساخت بامیان را به فروش میرسانند و تمام مواد مرتبط به صنایع خلاق، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این لوگو همیشه با لوگوی مرکز فرهنگی بامیان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بنابراین هردو لوگو باید قابل استفاده با هم باشند. این لوگو باید ساده باشد و به آسانی مورد شناسایی قرار گیرد و بر ارتباط پذیری، همیشگی بودن و خلاقیت تاکید داشته باشد. هر دو لوگو باید به سادگی قابل پرینت و مقیاس پذیرباشند. طرح های ارسالی باید شرایط ذیل را دارا باشند: ۱

.اصل اثر هنری (سافت کاپی) باید به فارمت JPG و با حداقل رزولوشن ۳۰۰ dpi و حداقل وسعت ۸۰۰ پیکسل

۲٫ نسخه کوچک در فرمت JPG و با روزولوشن ۹۶ dpi و وسعت ۳۰۰ پیکسل

۳٫شرح مختصر از جزئیات و یا نمادهای لوگو

۴٫معرفی مختصر طراح لوگو به همراه ایمل ادرس و شماره تماس

۵٫ نسخه امضا شده تاییدیه تألیف اثر با متن ذیل “من/ما تایید و تصدیق میدارم که من طراح این اثر هستم و با یقین کامل اعلام میدارم که تمامی حقوق تألیف این اثر از متعلق به من می باشد و هیچ فرد دیگری حق مالکیت (بگونه ثبت شده/ثبت نشده) این اثر را ندارد. همچنین تمامی آثار باید به ایمیل ce.song@unesco.org فرستاده شود. (اگر فایل ضمیمه شما بیش از ۵ مگابایت است لطفا از طریق به اشتراک گذاری فایل ها بوسیله WeTransfer و یا Dropboxارسال نمایید.) رقابت کنندگان می توانند آثار خود را برای یکی از لوگوهای بالا و یا هر دو لوگو ارسال نمایند. برنده یا برندگان مسابقه ملزم به امضاء توافقنامه حق تآلیف و تکثیر با وزارت اطلاعات وفرهنگ در افغانستان و اعطای تمام حقوق لوگو و یا لوگوها به این وزارت می باشند. برندگان از میان آثار ارسالی به تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۵ از طریق ویب سایت دفتر یونسکو در افغانستان به ادرس (http://www.unesco.org/kabul) و ویب سایت مرکز فرهنگی بامیان به آدرس (http://www.bamiyanculturalcentre.org) به همراه شرح دیزاین و سمبول های مورد استفاده اعلام خواهد گردید. جایزه: برنده هریک از لوگوها جایزه به مبلغ ۵۰۰ دالر امریکایی دریافت خواهد نمود.

آخرین مهلت برای فرستادن اثر ۱۴ اکتبر ۲۰۱۵ (۲۳:۵۹ به وقت کابل) می باشد. (اتمام مهلت ارسال آثار)

logo-samandehi