فراخوان مقاله کنکاشی در آثار و احوال معماران ایران زمین


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، سلطان محمد معمار یزدی بی گمان از نام ‌آوران و سرآمدان فن و هنر معماری ایرانی در اوایل قرن یازدهم هجری است كه طراحی مجموعه بزرگ تاریخی شهر كرمان در دوره صفویه به نام وی ثبت شدهو بر اساس طراحی او، این شهر، پاگرفته و توسعه یافته است.
این مجموعه شامل میدان،‌ كاروانسرا، حمام، ‌مسجد،‌آب انبار، ضرابخانه،‌ چهارسوق و بازار است كه هر یك از این بناها دورنمایی از شگفتی‌ها و راز و رمزهای معمارانه را جلوه‌گر ساخته است.
این معمار بزرگ، تسلطی تمام و كمال بر انواع فنون معماری ایرانی و نیز مقرنس‌سازی‌، رسمی بندی و یزدی‌بندی داشته است.

به رغم تمام مهارت‌ها و توانمندی‌های وی، دریغمندانه تاكنون كسی در شرح احوالشتعمقی ننموده و جز نام و آثارش، كسی نمی‌داند این معمار بزرگ كه بوده و چگونه زیسته و اگر امضای او در پای آثار معماریش نبود، شاید همین نام را هم از او نمی‌یافتیم. فرهنگستان هنر بر آن است تا در تداوم رویكرد تخصصی خود به حفظ، احیاء، اشاعه و بازاندیشی در میراث فاخر و پر ارج معماری ایرانی بمثابة یك سنت زاییده و هویت آفرین و همچنین معرفی نام آوران هنر ایران زمین با همكاری سازمانها و نهادهای فرهنگی و علمی كرمان، همایشی در خور و شایستة شأن این هنرمند در نیمه دوم سال جاری برگزار نماید.


محورهای همایش :

1. شناسایی و بررسی آثار سلطان محمد معمار یزدی

2. شیوه و سبك‌شناسی آثار معماری سلطان محمد (هندسه و فضاسازی، ابعاد و تناسبات و ...)

3. فنون و روش‌های تزئین در آثار معماری سلطان محمد
4. مقرنس و ‌رسمی بندی در معماری سلطان محمد
5. تأثیر سلطان محمد بر شهرسازی و معماری ایران زمین به ویژه در شهر كرمان
6. تأثیرپذیری سلطان محمد از معماری بومی پیشینیان
7. هم‌نشینی هنرها در آثار سلطان محمد
8. پایگاه و جایگاه اجتماعی سلطان محمد


زمان: اسفند 96
زمان ارسال چكیده مقالات:15 آذر ماه 96
زمان ارسال اصل مقالات:30 دی 96

راهنمای تدوین مقالات:


راهنمای تدوین مقالات همایش سلطان محمد معمار مجموعه گنجعلیخان کرمان:

1.مقالات ارسالى باید درباره یكى از موضوعات مرتبط با محورهای همایش باشد.
2.مقالات ارسالى نباید قبلاً در جاى دیگرى چاپ شده باشد.
3.حجم مقالات نباید حداكثر از20 صفحه (8000 كلمه) تجاوز كند.
4.صفحه اول مقالات ارسالى باید داراى عنوان كامل مقاله به همراه نام نویسنده، رتبه، سابقه علمى و شماره تماس باشد.
5.مقالات باید مشتمل بر چكیده فارسی (حداكثر 300كلمه)، كلید واژه ها (حداكثر 7 كلمه)، مقدمه، بدنه اصلى، نتیجه گیرى، پی نوشتها، فهرست منابع و مآخذ و چكیده انگلیسی باشد.
6.مقالات ارسالى باید در قالب نرم افزار word و قلم فارسی B Lotus اندازه 13 و قلم انگلیسی Times New Roman اندازه 11 باشد.
7. تصاویر، نمودارها و جداول باید با کیفیت مناسب و ذكر مآخذ و توضیحات و تعیین محل مناسب در مقاله درج گردد. فایل تصاویر باید با دقت 300 dpi و با فرمت jpg تهیه و به همراه متن ارسال گردد.
8. ارجاع به مآخذ باید به صورت درون متنى باشد و فهرست كامل منابع و مآخذ مورد استفاده با مشخصات كامل كتاب شناختى آنها به ترتیب الفبایى نام خانوادگى در انتهاى مقاله ذكر گردد.
9. الگوی نقل قول مستقیم از منبع در متن مقاله به صورت (نام خانوادگی نویسنده، سال انتشار: صفحه) است.
10.الگوی نقل قول غیرمستقیم از منبع در متن مقاله به صورت (نام خانوادگی نویسنده، سال انتشار) است.
11.الگوی نقل منبع از كتاب در پایان مقاله به صورت زیر می باشد:
نام خانوادگی، نام نویسنده یا نویسندگان (سال انتشار كتاب) عنوان كتاب. مترجم. شهر یا كشور محل انتشار: نام انتشارات. نوبت چاپ.
12. الگوی نقل منبع از مقالات، مجلات و سایر نشریات به صورت زیر می باشد:
نام خانوادگی، نام نویسنده یا نویسندگان (سال انتشار مقاله یا نشریه). «عنوان مقاله». مترجم. نام نشریه، سال انتشار، شماره انتشار، صفحات.
13. مسئولیت حقوقى مقالات از حیث صحت علمی مطالب ارائه شده و رعایت حقوق مالكیت علمی و ادبی به عهده نویسنده و یا نویسندگان بوده و شورای علمی همایش مسئولیتى در این خصوص نخواهد داشت.
14.پذیرش اولیه مقاله منوط به رعایت راهنماى تدوین مقالات همایش و پذیرش نهایى جهت ارائه در همایش یا چاپ منوط به تأیید شورای علمی و داوران همایش است.
15. نویسندگان محترم لازم است چكیده مقالات خود را حداكثر تا 15 آذر ماه 1396 و در صورت تأیید چكیده، اصل مقالات را حداكثر تا 15بهمن ماه 1396 به رایانامه همایش به نشانی f.honar@yahoo.com ارسال نمایند و یا با شماره 5- 66954200 داخلی ١١٣٠ می توانند با دبیرخانه همایش در تماس باشند.



logo-samandehi