در اختتامیه مسابقه کاریکاتور داعش مطرح شد: مسابقه ای برای مقابله با دین قلابی/ چشمان اشکباری که می‌خندد


حسن رحیم پورازغدی در مراسم آیین اختتامیه اولین مسابقه بین المللی کاریکاتور و کارتون داعش که یکشنبه شب ۱۰ خرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، عنوان کرد: این مسابقه به اعتقاد من لبخندی تلخ و اعتراض آمیز برای جنایت گروهک تروریستی داعش است و به نوعی می توان گفت نگاه کردن به اردوگاهی است که ارتجاع و مدرنیته در آن قرار دارد که این امر به خودی خود طنزآمیز است. در واقع این صحنه های فجیعی که در جریان است بزرگترین طنز دوران معاصر است، کافی است شما بدون قصد خنده به آنچه در منطقه اتفاق می افتد نگاه کنید تا چشمان اشکبارتان به این صحنه ها بخندند.

وی افزود: به نظر من طنز در خط مقدم یک نبرد انسانی حضور پیدا کرده است و کارهایی که در این مسابقه مشاهده می کنیم محصولی دردمندانه از اعتراض یک هنرمند است که به این مصیبت نگاه می کند و آن را آنقدر سیاه می بیند که در مقابل آن می ایستد و می خندد.

رحیم پورازغدی بیان کرد: این ها طالبان را بر علیه کمونیسم و شوروی بسیج کردند و حالا دیدند که این طالبان برای خودشان علم شد و حادثه ۱۱ سپتامبر را بوجود آورد. ما یادمان باشد که این توطئه ها همواره به خودشان کمانه می کند پس منتظر باشید که این پروژه داعش بر علیه طراحانش نیز اتفاق می افتد و این آتش آنچنان گسترش پیدا می کند که گستره آن باز هم بر علیه طراحانشان کمانه می یابد.

مشروح خبر

منبع : مهر

logo-samandehi