انتشار آثار فرزانه رادمهر ، عکاس ایرانی در مجله Suplemento de Arte برزیل

مجله Suplemento de Arte برزیل در جدیدترین شماره خود به معرفی فرزانه رادمهر ، عکاس ایرانی پرداخته است . این نشریه الکترونیک که از سال 2010 آغاز به کار کرده است ، در هر شماره به معرفی دو هنرمند می پردازد . اولویت مجله معرفی هنرمندان زن با نبوغی است که توجه و تصدیق کمتری در عرصه جهانی دریافت کرده اند و از این راه سعی دارد به مقابله با خلاء تاریخی که در زمینه معرفی و تحلیل آثار زنان در تاریخ هنر وجود دارد بپردازد .
آلین داکا ، کیوریتور مجله در تحلیلی بر عکس های فرزانه رادمهر می نویسد : "فرزانه رادمهر ، دست به خلق تصاویری می‌زند تا دیدگاه خود را نسبت به خودش و جهان از نو بازسازی کند ، و صحنه‌های مسکوت او با یک درون‌گرایی طبیعی ، هر بار صدای خودشان را می‌یابند . عکس‌های او ساختگی است ، با ساختاری همچون یک شعر تصویری ، و به مثابه‌ی یک میل درونی و یک خود-رها-سازی که در برابر هر واژه‌ی بیگانه‌ای ایستادگی می‌کند ." همچنین او می افزاید : "برای رادمهر ، زیرمتن آثارش فراتر از تصویرپردازی مسایل سیاسی اجتماعی در کشورش است ، چراکه او به جستجوی شکستن مرزها است تا تمام عالم را در بر گیرد."
فرزانه رادمهر ، متولد 1361 است و در اغلب آثارش به زنان ، جهان درونی انسان ها و رمز و رازهای هستی می پردازد . آثار او تاکنون در نمایشگاه های مختلفی در ایران و خارج از ایران به نمایش در آمده است . در این شماره مجموعه ای از تک عکس های او که بین سال های 2010 تا 2012 خلق شده اند منتشر شده است .
در بخش دیگر این شماره ، رُز اُنیل (1944-1874) تصویر ساز ، شاعر و نویسنده آمریکایی معرفی شده است . هفتمین شماره مجله Suplemento de Arte برزیل به صورت ویژه به شکل سه زبانه (فارسی ، انگلیسی و پرتغالی) منتشر شده است .
لینک دانلود شماره هفتم مجله (جولای 2015) :
http://goo.gl/CE6xTD
سایت مجله Suplemento de Arte :

logo-samandehi