160 هنرمند در سخت‌گیرانه‌ترین دوره «صد اثر، صد هنرمند»

بیست‌وسومین دوره «صد اثر، صد هنرمند» با حضور ١٦٠ هنرمند و ارائه آثاری در زمینه‌ی نقاشی و مجسمه از دوم مردادماه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته لیلی گلستان - مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد تابستانه - این دوره از نمایشگاه، از منظر عرضه‌ی آثار باکیفیت قابل توجه است. گلستان برای نائل آمدن به این سطح از کیفیت، بیش از همیشه سخت‌گیری کرده و حتی از بسیاری از متقاضیان شرکت در این دوره، عذرخواهی کرده است.

برنامه «صد اثر، صد هنرمند» از سال ١٣٧١، هر سال مردادماه برگزار می‌شود و قدیمی‌ترین رویداد سالانه هنرهای تجسمی ایران به‌شمار می‌رود.

در این دوره، ١٧٨ اثر هنری عرضه می‌شود که در کنار بزرگانی مانند سپهری، محصص، لاشایی، مافی، احصایی، اعتمادی و ... آثار چشمگیری از جوانان بااستعداد روی دیوار می‌رود که خریداران آثار هنری را مشتاق خرید می‌کند.

لیلی گلستان در این‌باره اظهار کرد: در این دوره، پنج نقاش جوان را کشف کرده‎ام که کارهای‌شان فوق‎العاده است و قطعا پس از «صد اثر، صد هنرمند» آن‌ها را رها نخواهم کرد. از این هنرمندان تا کنون کاری دیده نشده و این‌که در این نمایشگاه معرفی می‏‌شوند برای من هم خوشحال‎کننده است.

از نظر قیمت نیز همچنان «صد اثر، صد هنرمند» پیشتازی خود را در ارائه آثار با قیمت‌های مناسب حفظ کرده است. در بیست‌وسومین سال این اتفاق با محوریت اقتصاد هنر، آثاری از ٢٠٠ هزار تا ٢٥٠ میلیون تومان عرضه می‌شود تا اقشار مختلفی از مردم توان خرید اثر هنری اصل را بیابند.

ارائه‌ی ٤٠ مجسمه از دیگر خصوصیات این دوره است که بیانگر رونق اقتصاد هنر در این گونه‌ی هنری است.

به گفته‌ی گلستان، این‌بار از چند مجموعه‌دار، نزدیک به ٤٠ اثر برای فروش پذیرفته شده است که آن‌ها با هدف نوسازی مجموعه‌شان به این اقدام معمول دست می‌زنند. این مجموعه‌داران پول حاصل از این فروش را صرف خرید از هنرمندان جوان در همین رویداد خواهند کرد.

او بسیار امیدوار است که مانند سال‌های گذشته، مردم با استقبال از «صد اثر، صد هنرمند» گامی بزرگ در جهت حمایت از هنر ایران بردارند.

بیست‌وسومین دوره‌ی «صد اثر، صد هنرمند» از دوم مردادماه در گالری «گلستان» به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک ٣٤ آغاز می‌شود و تا دومین روز شهریور ادامه خواهد داشت.

logo-samandehi