کارگران خشت‌زنی تاکستان سوژه عکاسان می‌شوند


پایگاه عکس چیلیک پس از گذر از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در نظر دارد با هدف مستندسازی سبک و سیاق یک روز زندگی کارگران خشت‌زنی و خانواده آن‌ها، ضمن برگزاری نشست آموزشی و توجیهی پیش از تور و نشست‌های ارزیابی و بررسی آثار همسفران پس از برگزاری کارگاه، این تور عکاسی را برگزار کند.

همسفران در این برنامه یک روزه، پنجشنبه پنجم شهریورماه از مقابل دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک عازم منطقه مورد نظر می‌شوند و مطابق راهنمایی‌های لازم همراه کارشناس عکاسی مشغول به ثبت و تولید می‌شوند.

مهم‌ترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقه‌مندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا با شرکت در فضایی عکاسانه از تأثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره‌های لازم را ببرند و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی‌های روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، فرم و مفهومی افزایش دهند.

مهدی سروری - مسوول برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی عکاسی و جلسات نقد و بررسی فایل‌های تولیدشده این رسانه - هدف از برگزاری این کارگاه را تقویت بنیه‌ی نگاه دانشجویان عکاسی و عکاسان مستند دانست و گفت: سعی داریم در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های گروهی گذشته با موضوع‌های عاشورایی و زیست‌محیطی و طبیعت و مستند، این‌بار مجموعه‌ای از پرتره‌های کارگری را به‌صورت نمایشگاه تدوین کنیم و به نمایش بگذاریم.

تمام همسفران این تور عکاسی نیز مانند سایر همسفران تورهای عکاسی چیلیک از امکان مشارکت در فعالیت‌های مربوط به همسفران تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک برخوردارند.

تورهای آینده پایگاه عکس چیلیک با هدف عکاسی از پیاده‌روی دریاچه نئور تا ارتفاعات سوباتان، طلوع خورشید در کویر مرنجاب، تور عکاسی عاشورای حسینی، کلوت کرمان، غار کتله‌خور در استان زنجان، اردبیل، پل ورسک و شیرگاه، جنگل‌های انزلی و کپورچال، تالاب‌های انزلی و میانکاله، تبریز و کندوان، تفرش، پلور، روستا و کویر ورزنه، منطقه ییلاقی لنگرود، غار رودافشان، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران گرگان، شهر کرد، طبیعت آستارا و ... در دست هماهنگی و طراحی است که پس از برنامه‌ریزی معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان برای طرح سایر پرسش‌ها و دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی نحوه برگزاری، با شماره اصلی دفتر پایگاه 88348824 یا مسوول تور با تلفن 09122797717 تماس بگیرند.

کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام

logo-samandehi