طراح لباس‌هایی برای قرن بیست و یکم


شور و شوق نیل بارت به مد در سال‌های اولیه زندگی او شروع شد. او در جنوب غرب انگلستان متولد شد و پدربزرگ و جد او استاد خیاط بودند. استعدادی که در خون او وجود داشت این طراح را به سمت وسواس در برش و تکمیل کردن لباس‌هایی که می‌سازد هدایت کرد. در ادامه شور و شوق اولیه او برای مد، نیل در مدرسه هنر و طراحی سنت مارتینز و کالج سلطنتی هنر در لندن تحصیل کرد و بلافاصله پس از فارغ التحصیلی برای کار در فلورانس-گوچی دعوت شد و به عنوان طراح ارشد مردانه شروع به کار کرد.

پس از پنج سال کار با گوچی، نیل با پاتریشو برتلی که در پرادا خط لباس‌های مردانه را ایجاد کرده بود آشنا شد. این ارتباط بسیار تاثیرگذار باعث شد نیل در پرادا به عنوان طراح لباس‌های مردانه فعالیت کند و لباس‌های مینیمالیستی با ترکیبی از پارچه‌های لوکس و بی‌نظیر ایتالیایی و تکنولوزی لباس ورزشی ساخت که یک رویکرد رو به جلو در لباس مردانه ایجاد کرده است. این رویکردی است که پایه و اساس برند نیل بارت را شکل داد، برندی که در سال 1999 آغاز به کار کرد. برند نیل بارت بلافاصله با استقبال خریداران و مطبوعات مواجه شد و او نخستین فروشگاه خود را در توکیو راه اندازی کرد. در سال 2002 نیل بارت اولین مجموعه مستقل خود را در هفته مد لباس مردانه میلان نمایش داد.


نیل بارت علاوه بر برند خود با پوما در طراحی مجموعه‌ای از کفش‌های ورزشی همکاری کرد. در سال 2003 او به عنوان مدیر خلاق برای تولید یک مجموعه فنی پوما معرفی شد و شروع کار او با تیم ملی فوتبال ایتالیا بود که لباس ورزشی و لباس‌های رسمی آنها را به طور انحصاری تولید کرد. نشانه محصولات نیل بارت یک تفسیر مدرن از برش و پارچه در کالاهای اساسی لباس مردانه است که ظاهر ساده آنها برای قرن بیست و یکم طراحی شده است. نکته کلیدی در این لباس‌ها تناسب آنهاست، انتخابی از خطوط باریک در سراسر مجموعه که حاصل اطمینان از تناسب اندام است، اگرچه سیلوئت لباس‌ها به طور چشمگیری فصل به فصل تغیر می‌کند و در هر زمان یک مجموعه لباس برای انسان امروز به وجود می‌آورد.

در سال 2006 نیل بارت با همان چشم‌انداز واضح و معاصر به سمت لباس زنانه رفت. مجموعه‌های زنانه او ارائه دهنده همان کیفیت عالی، کار دستی و نساجی لوکس مجموعه لباس مردانه است و در کنار آن خلوص زیبایی نیل بارت و مینیمالیسم شیک آن حفظ شده است.


در سال 2009 برای تقویت نام تجاری، نیل بارت در بخش تولید کارهایش در ایتالیا سرمایه گذاری کرد. در توسکانی، مجموعه‌ای از صنعتگران ماهر به تولید، توزیع و تحویل محصولات پرداختند. در آن زمان برخلاف بسیاری از خانه‌های مد، 85 درصد از مجموعه او در ایتالیا تولید می‌شد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در این شرکت با اعتقاد بر تمرکز روی تامین کنندگان پارچه، فن آوری‌های جدید و تولیدکنندگان در ایتالیا همزمان شده است. سال 2011 با تقویت توزیع آغاز شد. یک بوتیک نیل بارت در ساختمان لندمارک هنگ کنگ افتتاح شد. چهار بوتیک و یک فروشگاه تک برند در کره باز شد و طراحی همه فروشگاه‌های نیل بارت را زها حدید، ستاره معماری بر عهده داشت.

بسیاری از پیشگامان بین‌المللی دنیای مد کمد لباس خود را با محصولات نیل بارت پر کرده‌اند که از جمله می‌توان اورلاندو بلوم، کالین فرث، ایوان مک گرگور، کریس مارتین و... را نام برد. یکی از افتخارات نیل بارت زمانی بود که برد پیت تصمیم گرفت کت چرم او را برای تغیر تصویر خود در "خانم و آقای اسمیت" استفاده کند و به این ترتیب این لباس به یکی از قطعات مشهور و امضای مجموعه نیل بارت تبدیل شد. پس از راه اندازی مجموعه لباس زنانه او، نیل بارت توجه مشاهیری مانند مدونا، آنجلینا جولی، کیت هادسون و... را جلب کرد. علاوه بر اینها نیل در طول سالها برای فیلم‌های بزرگی مانند مرد عنکبوتی 2 و 3، آی ربات و گوست ریدر طراحی لباس انجام داده است.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi