نمایشگاه بزرگمهر حسین‌پور در پاریس

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، بزرگمهر حسین‌پور هنرمند کاریکاتوریست درباره اثر "هاشور" که در نمایشگاه "هنر برای صلح" در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده و در حال تکمیل است گفت: ایده اصلی این طرح را براساس بازی‌ها و سرگرمی‌هایی که در مجلات قدیمی چاپ می‌شد گرفتم. در آن مجلات مجموعه اعدادی بود که با خطوط به هم وصل می‌شدند و در نهایت از حاصل این خطوط، تصویر خلق می‌شد. ولی این بار به جای چند عدد، 2 هزار عدد در کنار هم قرار گرفته‌اند و قرار است، مردم این اثر را خلق کنند. هر شخصی که خطی روی این اثر می‌کشد نامش بر روی یک دفترچه ثبت می‌شود و در نهایت به خلق این اثر هنری منجر می‌شود.
تابلو درباره صلح است و 2 هزار نفر جمع می‌شوند تا اثری را خلق ‌کنند. به نظرم این اتحاد برای خلق یک اثر واحد خود نمادی از صلح است.
این هنرمند درباره ایده خلق این پرفورمنس بیان کرد: این کار به دعوت برگزارکنندگان بود و از من خواستند که در این نمایشگاه یک پرفورمنس داشته باشم. گفتم اگر ایده خلاقانه‌ای به ذهنم رسید حتما در این نمایشگاه حضور خواهم یافت. وقتی این ایده در ذهنم شکل گرفت، احساس کردم مالکیت از دست من نیز خارج می‌شود چرا که مردم بسیاری هر روز می‌آیند و این ایده را تکمیل می‌کنند و موضوع آن به موضوع نمایشگاه بسیار نزدیک است در نهایت تصویری که از این هاشورها خلق می‌شود نیز درباره صلح است و این تابلو پیشاپیش تقدیم شده به قلب کوچک کودکانی که بلای جنگ را تاب نمی‌آورند.
اصولا آدمی هستم که نمی‌توانم خارج از اتفاقات لحظه جامعه خودم باشم، بنابراین فعلا به همین شیوه کار می‌کنم. در آینده شاید بدون تاریخ مصرف کار کنم. اما الان درگیر جامعه‌بینی هستم که مرتبط با جوانان است و ترجیح می‌دهم تریبون نسل جوان امروز جامعه باشم، چرا که با آنها بسیار حشر و نشر دارم و مدام می‌بینم‌شان و بسیار این جنس از گروه سنی پر انرژی امروز را درک می‌کنم. وی در پایان درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: مشغول کار بر روی یکسری اثر برای نمایش در پاریس هستم ضمن این که یک نمایشگاه انفرادی دیگر نیز در داخل کشور دارم با عنوان "کافه‌های سرگردانی" که موضوع آن درباره جوان‌هایی است که وقت خود را در کافه‌ها سپری می‌کنند.

logo-samandehi