ساختمان های نیمه کاره 25 ساله در تهران به یک معضل تبدیل شده است

به گزارش سرویس معماری گالری آنلاین به نقل از معماری نیوز ، عضو شورای شهر تهران گفت:ساختمان های نیمه کاره در تهران به یک معضل تبدیل شده است و مالکان این ساختمان ها بدون هیچ گونه دلیل منطقی در مرحله اسکلت، ساخت و ساز را متوقف می کنند. در خصوص تعیین تکلیف ساختمان های نیمه کاره 25 ساله به بالا در پایتخت توسط شهرداری اظهار داشت:ساختمان های نیمه کاره در تهران به یک معضل تبدیل شده است و مالکان این ساختمان ها بدون هیچ گونه دلیل منطقی در مرحله اسکلت، ساخت و ساز را متوقف می کنند و همین موضوع باعث زشتی منظره شهر شده است.
علی الرغم این که شورای شهر به این موضوع وارد نشده است، حتی شهرداری تهران نیز مدت زمان معینی برای تکمیل ساخت و سازهای نیمه کاره ندیده است.حال چنانچه شهرداری ضمانت نامه بانکی و یا هرگونه مجوز دیگری از صاحبان ساختمان های نیمه کاره دریافت می کرد، شاهد انباشت این گونه ساخت و سازهایی که حتی عمرشان به 25 سال نیز می رسد، نبودیم.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که عواقب زیادی این ساختمان های نیمه کاره در پایتخت دارد که از جمله آن می توان به تجمع معتادان و گردوخاک برای همسایه ها و همچنین زشت کردن منظره شهر و محله اشاره کرد.
البته شورای شهر به این موضوع وارد شده است و شهرداری را مکلف خواهد کرد که از سازندگان ساختمان ها ضمانت نامه قانونی دریافت کند تا در مدت زمان معینی ساختمان های نیمه کاره به سرانجام برسد.
یکی از این ساختمان ها در منطقه سه راه تهرانپارس قرار دارد که بیش از 25 سال است که بدون هیچ دلیلی نیمه کاره رها شده است و مالک و سازندگان آن تلاشی بابت تکمیل این ساختمان چند ده طبقه نمی کنند.

logo-samandehi