انتشار عکس‌هایی از یک کشور خطرناک

به گزارش سرویس عکاسی گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، کتاب عکس مستند «سفر به موگادیشو» روایتی از سفر سعید فرجی، عکاس و مستندساز ایرانی به موگادیشو - پایتخت سومالی - است.

سومالی کشوری مسلمان‌نشین در منطقه شاخ آفریقا است که به‌دلیل جنگ‌های بی‌پایان داخلی، بیش از دو دهه دولت مرکزی نداشته است. این کشور بارها با قحطی و خشکسالی مواجه شده است. سومالی به‌دلیل حضور گروه «الشباب» از شاخه‌های القاعده، توسط کشورهای غربی به‌عنوان خطرناک‌ترین نقطه‌ی روی زمین شناخته می‌شود.

فرجی عمدتا در زمینه‌ی عکاسی و مستندسازی بحران فعالیت می‌کند و در سال‌های اخیر در جنگ‌های لبنان (1385)، بحران لیبی (1391) و جنگ عراق (1393) حضور داشته است. او پیش از این، کتاب‌های عکس «دیار نزدیک» و «تبادل» را به چاپ رسانده است و فیلم‌های مستند «کاروان آزادی‌»، «عکاسی زیر آتش» و «سفر به موگادیشو» از ساخته‌های او به‌شمار می‌رود.


کتاب «سفر به موگادیشو» شامل عکس‌های سیاه و سفید است و در دو قطع رحلی و جیبی در تیراژ ۱۲۰۰ نسخه توسط مرکز فرهنگی میثاق به چاپ رسیده است. مدیریت و ویرایش عکس‌های این کتاب توسط مصطفی آهنگرها، نگارش متن توسط حبیب‌الله حبیبی فهیم انجام شده و سیدسلیم غفوری و مجتبی کوچکی، مشاوران محتوایی و هنری این پروژه بوده‌اند.

این کتاب در فروشگاه ترنجستان سروش در خیابان انقلاب و فروشگاه خانه هنرمندان ایران در دسترس علاقه‌مندان است است.

logo-samandehi