بازسازی محراب ۸۰۰ ساله کاشان

به گزارش گالری آنلاین به نقل از معماری نیوز ، نمایشگاه آثار مجسمه و چیدمان عباس اکبری، مجسمه‌ساز و سرامیست، 22 آبان‌ماه با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در گالری «آن» افتتاح شد. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار سرامیک این هنرمند با عنوان «خمیر سنگ» و همچنین روایتی تازه از محراب مسجد میدان سنگ کاشان با عنوان «نیایش شرقی» به‌نمایش گذاشته شده است.
یکی از آثار برجسته این نمایشگاه بازسازی محراب مسجد میدان سنگ کاشان،‌ یکی از مهمترین آثار فاخر هنر دوره اسلامی است که در حال حاضر در موزه پرگامون برلین نگهداری می‌شود.
اکبری تلاش کرده ضمن بازسازی، با نگاهی شخصی چهره‌ای متفاوت و معاصر از این اثر را به‌نمایش بگذارد. کار با موضوعات و عناصر هنرهای گذشته ایرانی در دهه 40 شمسی با مکتب سقاخانه شروع شد، اما آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه نشان میدهد که سبک کار اکبری با مکتب سقاخانه‌ای تفاوت دارد.
پری صابری، احسان شریعتی، دکتر درویش (معمار برجسته ایرانی)، بهرام دبیری، سهراب هادی، هادی هزاوه‌ای و تعدادی از سفرای خارجی از مهمانان مراسم افتتاحیه بودند. عطا امیدوار که مستندی از این نمایشگاه در دست ساخت دارد نیز حضور داشت.
این نمایشگاه از 22 آبان تا 24 آذرماه از ساعت 11 تا 20 در گالری «آن» به نشانی شمال میدان شیخ بهایی، خیابان سئول، شماره 40، میزبان علاقه‌مندان است.

logo-samandehi