عکاس ایرانی، برگزیده مسابقه عکاسی روز جهانی تالاب ها شد

1456206584511_55955.jpgمحسن سلیمانی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع تالاب ها و نیاز روز افزون به تبادل نظر و گسترش فرهنگ سازی عمومی در راستای حفاظت از تالاب ها، از اعلام نتایج مسابقه عکاسی که همزمان با مراسم روز جهانی تالاب ها از ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (مصادف با ۲ فوریه ۲۰۱۶) تا ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ (مصادف با ۲ مارس ۲۰۱۶) به مدت یک ماه توسط دبیرخانه کنوانسیون بین المللی رامسر برگزار شد خبر داد.

وی ضمن برشمردن روز جهانی تالاب ها به عنوان بزرگترین رویداد حوزه تالاب ها در سطح جهان، تصریح کرد: از میان 500 عکس دریافتی از 69 کشور جهان، هفت عکس از دیدگاه هیئت داوران که تنوع معیشت های وابسته به تالاب را با کیفیتی بالا به تصویر کشیده اند، به ترتیب از کشورهای موریس، هند، ساموآ غربی، فلیپین، ایران، برزیل به مرحله نهایی راه یافته که از این میان جناب آقای بابک مهرافشار از ایران، با عکسی از تالاب «چغاخور» موفق به کسب رتبه پنجم این مسابقه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ( پام )، سلیمانی در پایان افزود: مسابقه عکاسی با موضوع چگونگی تامین معاش جوامع محلی از طریق تالاب و به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تالاب ها، به عنوان یک اقدام جهانی برای جوانان از سنین 15 تا 24 سال برگزار شد. در این مسابقه شرکت کنندگان معیشت های متعدد وابسته به تالاب از جمله ماهیگیری، هنر صنایع دستی، گردشگری و ... را به تصویر کشیدند.

logo-samandehi