سمینار معاصر شدن در معماری ایران با مروری بر خانه های تاریخی تبریز

سمینار معاصر شدن در معماری ایران با مروری بر خانه های تاریخی، نمونه موردی شهر تبریز در روز دوشنبه 13 اردیبهشت 95 از ساعت 10 الی 12 در تالار علامه جعفری دانشگاه هنر تبریز با درسگفتاری از محمدرضا حائری، معمار و شهرساز، برگزار می گردد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اتود محمد رضا حائری در تهران متولد و از دانشکده معماری و شهرسازی دانشکده شهید بهشتی (ملی) فارغ التحصیل شد. با بیش از سی وپنج سال سابقۀ حضور پیوسته در حرفه معماری و شهرسازی ازسال 1381 تا 1385 مدیریت گروه شهرشناسی دفتر پژوهش های فرهنگی را بر عهده داشت و از سال 1382 تا امروز مدیر مسئول و سردبیر فصلنامۀ اندیشۀ ایرانشهر است. هم اکنون تجربه های معماری و شهرسازی را در قلمروهای طراحی، تحقیق، تدریس، اجرا و نویسندگی دنبال می کند. کتاب های "قنات در ایران"، "نقش فضا در ایران"، "فرهنگ صلح و معماری ایران"، "خانه، فرهنگ و طبیعت" و لوح فشردۀ چند رسانه ای "زندگی معماری در خانه های ایرانی- خانه های شهر ابریشم" از او منتشر شده است.

دغدغه اصلی او تحقق معماری معاصر ایران است و از 1380 تاکنون با برگزاری بیش از 30 کارگاه های آموزشی و 100 مقاله و سخنرانی در این مسیر فعال بوده است. بعلاوه گرد آوری دانش بومی ساخت و ساز در ایران و شناسایی ارتباط معماری با سایر جنبه های هنری و فرهنگی ایران را پیگیری می کند. هم اکنون در روستاهای جزیره قشم بطور داوطلبانه طراحی و اجرای چند بنای روستائی را دنبال می کند.

در اردیبهشت سال 1392، در شهر رم چگونگی حضور قنات در کاشان و ایران را بعنوان میراث جهانی کشاورزی در سازمان خواروبار جهانی (FAO) به ثبت رسانید. از سال 1390 تا امروز به مبارزه با ساخت و ساز های غیر قانونی و روشنگری در بارۀ چرائی "ساختن بدون معماری" مشغول است. کتاب های ربع رشیدی و شهر کاشان در مجموعه از ایران چه می دانیم به قلم وی در دست تدوین است.

logo-samandehi