هنرمندان سه کشور جهان به شیراز می آیند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنر آنلاین: گروهی از هنرمندان معاصر هنرهای تجسمی از کشورهای آلمان، آمریکا، هند و ایران به همراه دو نفر از اساتید ایرانی با نامهای دکتر هلیا دارابی و دکتر موسوی اقدم، به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در شیراز حضور خواهند یافت، و نشست بررسی "هنر معاصر" را بر پا می کنند.

بر این اساس، نگارخانه وصال شیراز در ساعت ٧ بعد از ظهر یکشنبه ١٢ اردیبهشت ماه جاری میزبان این کارگاه آموزشی خواهد شد که حضور برای علاقه مندان نیز آزاد است . همچنین متخصصین حوزه هنرهای معاصر در برنامه یاد شده، به بحث و گفتگوی دو طرفه و ارائه نظرات و دیدگاه های بروز خواهند پرداخت.

مراسم مذکور به همراه دو نمایشگاه، برگزار می شود که بر این اساس، در سالن شماره یک نگارخانه وصال شیراز نمایشگاه گروهی طراحی و چاپ دستی آثار ٥ هنرمند برجسته این رشته با نمونه کارهای آرش صداقت کیش، سمانه صمیمی، محسن همتی، محمد خلیلی و مهران دانایی برپا است.

این درحالی است که حضور آثار این هنرمندان در فضای نمایشگاهی به صورت جمعی است و فضای آن فرصتی برای دانشجویان و هنرجویان این رشته و هنردوستان فراهم می سازد تا در نشست "هنر معاصر" بتوانند در این فضا نیز مطالبی را برای نقد و پرداختن به این مقوله از هنر فراهم کنند.


همچنین در دیگر رویدادی که گالری وصال شیراز در این روز شاهد خواهد بود، فیلم "گداختگی" به نویسندگی و کارگردانی علی شریفی و نمایش پلانهای خاصی از این اثر، هم سو و در راستای نمایش آثار طراحی و چاپ دستی در سالن مجاور است که به طور دقیق به هدف تکمیل فضای سمعی و بصری در عالم طراحی، شکل گرفته است.

این فیلم شامل سه بخش برزخ، دوزخ و بهشت است که انتخاب چند پلان هماهنگ با فضای طراحی، از بخش برزخ فیلم "گداختگی"، "سکون" و در عین حال حرکت را در خود دارد و خارج از ریتم تدوین فیلم به مدت ٦ دقیقه نمایش داده می شود، که این اثر سینمایی، در نیمه دوم خرداد سال جاری و خانه هنر شیراز، رونمایی خواهد شد.

انتخاب آثار نمایشگاه فوق توسط امید مشکسار، امید بازماندگان انجام گرفته است و تا ٢٣ اردیبهشت در گالری وصال از ساعت ١٧ تا ٢٠ پذیرای علاقه مندان هنرهای تجسمی می باشد.

logo-samandehi