پوسترهای نوید اچگان در کافه گالری رادیو

نمایشگاه انفرادی پوستر های نوید اچگان افتتاحیه از روز جمعه 7 خرداد 1395 در کافه گالری رادیو گشایش می یابد و تا ،17 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

علاقه مندان جهت بازدید از این آثار میتوانند به آدرس خیابان انقلاب، ما بین دروازه دولت و فردوسی، روبروی لاله زار،جنب بانک سپه مراجعه نمایند.

نوید اچگاندر گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین گفت:

یک پوستر خوب آن است که مخاطب را در مرحله‌ی اول جذب کند. ایده اصلی من بر این بود که پوستری طراحی کنم که با صدا و پر‌مفهوم و مینیمال باشد و مخاطب را در نگاه اول جذب کند، روند شکل‌گیری ایده تا اجرای من تحت تاثیر ماهیت موضوع و طرح و مفهوم قرار می‌گیرد که موضوع چیست و چه مفهمومی را می‌رساند.

و حضرت عطار درباره مفهوم می گویند :

هرچه در فهم تو آید آن بود مفهوم تو / کی بود مفهوم تو او کو از آن عالی‌تر است.

وی در دامه افزود : من در نمایشگاه‌های گروهی زیادی شرکت کردم و خیلی دوست داشتم که برای خود نمایشگاه انفرادی بزنم ولی احساس می کردم که کارهایم هنوز خوب پخته نشدند. بعد از چند سال که کار کردم و در خود این احساس را دیدم که کار‌هایم برای دید و نگاه مردمی مناسب است ،با مشورت اساتیدم ، نمایشگاه انفرادی پوستر های نوید اچگان را بر پا کردم .

کار‌های استاد شیگئو فوکودا را الگو ی خود می دانم و همیشه می خواستم آثارم را با زبان ساده به مخاطب برسانم و مینیمال کار کنم ، و با کمترین شکل ، بیشترین مفهوم را به مخاطب برسانم.

و حضرت مولوی درباره سادگی می فرمایند:

چون روی آینه که به نقش و نگار نیست / چون ساده شد ز نقش همه نقش‌ها در اوست

اچگان در مورد تعداد و تکنیک آثار این نمایشگاه توضیح داد : از بین کارهایی که داشتم حدودا 14 کاری که به صورت حرفه‌ای و اثر‌هایی که در جشنواره‌ها برگزیده شده بودند را از بقیه پوستر هایم جدا کردم و پوستر‌هایی را انتخاب کردم که هم دارای مقام باشند و هم هنرمند را درگیر کنند تا چند دقیقه ای مشغول دیدن آثارم شوند. ابعاد پوستر ها 30 * 40 می باشند و تکنیک با نرم افزار های گرافیکی مانند Photoshop – Corel - Illustrator می باشندو در بعضی از پوستر‌هایم از سه تا نرم افزار ذکر شده به صورت ترکیبی استفاده کرده ام.

نوید اچگان ، متولد 1372 اردبیل است در رابطه با گرایش خود به هنر شرح داد:

در زمان کودکی علاقه‌ی شدیدی به هنر خوشنویسی داشتم که همین علاقه ی شدید باعث شد که خیلی زود هنر خوشنویسی را در محضر استاد ارجمند (ناصراسماعیلی نسب) بیاموزم. و در دورانی که خط می نوشتم مدارک عالی را برای خود کسب کردم و این هنر باعث شد که علاقه‌ای بیشتر به هنر داشته باشم و بیشتر به هنر بها بدهم. من در دوران دبیرستان درباره ی هنر گرافیک تحقیق کرده و آن رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم. و راهنمای من در این رشته استاد گرانقدر (حجت مجرد ) بوده است؛ از هنرستان هنراستاد شهریار اردبیل دیپلم گرافیک را گرفتم و وارد، دانشگاه هنر اردبیل شدم و از رشته گرافیک فارغ‌التحصیل شدم و در حال حاضر نیز در دانشگاه عالی آزاد نظام الملک تهران ، رشته گرافیک را می‌خوانم.

رتبه ها و نمایشگاه‌های نوید اچگان

کسب رتبه اول خوشنویسی 1386 - 1387 (آموزش و پرورش) اردبیل

کسب رتبه دوم خوشنویسی 1388 (آموزش و پرورش) اردبیل

نمایشگاه گروهی هنر های تجسمی 1389 (هنر شهریار) اردبیل

کسب رتبه ممتاز خوشنویسی 1390 (آموزش و پرورش) اردبیل

نمایشگاه گروهی خوشنویسی 1391 (کانون شهید رجایی) اردبیل

نمایشگاه گروهی خوشنویسی 1392 (معلم) اردبیل

کسب رتبه ی سوم شعر 1393 (شمال غرب کشور)

نمایشگاه گروهی پوستر جشنواره سُها 1394(نهاد دانشگاهی ، سُها) تهران

نمایشگاه گروهی پوسترجشنواره شیخ نمر 1394(تارنمای مقاومت) تهران

نمایشگاه گروهی پوستر ششمین جشنواره خلیج فارس 1395 (فرهنگسرای فردوس)

logo-samandehi