با برگزاری بزرگداشت نقاش پیشکسوت موزه هنرهای معاصر میزبان میراحمد غفاری و آثارش می‌شود

غفاریعذرا خورشیدی، مدیر هنرستان کمال الملک درباره برپایی بزرگداشت میر احمد غفاری که روز سه شنبه ۲۹ تیرماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سینما تک موزه هنرهای معاصر برپا می شود به مهر گفت: این بزرگداشت با همکاری هنرستان کمال الملک، موزه هنرهای معاصر و خانواده میراحمد غفاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هنرستان کمال الملک تا کنون چندین بزرگداشت از جمله بزرگداشتی برای جعفر نجیبی و ابوالحسن صدیقی برگزار کرده است، بیان کرد: ما بسیار علاقمند هستیم برای هنرمندانی که یا در هنرستان کمال الملک درس خوانده اند و یا در این مکان تدریس کرده اند بزرگداشت برپا کنیم اما بودجه مان محدود است.

خورشیدی با بیان اینکه در مراسم بزرگداشت میراحمد غفاری فیلمی از زندگی و فعالیت هنری وی به کارگردانی سروش میلانی زاده به نمایش در خواهد آمد، گفت: استاد غفاری در این فیلم به طور کامل زندگی و فعالیت هنری خود را شرح می دهند و در این فیلم و در مراسم کسانی چون احمد رضا دالوند، آلبرت کچویی، مژده طباطبایی و سمیه کرمی درباره این هنرمند پیشکسوت معاصر در عرصه نقاشی سخنرانی خواهند کرد.

به گفته وی، از دیگر برنامه های این بزرگداشت غرل خوانی قربانعلی اجلی (باسق) در وصف میراحمد غفاری و نمایش تعدادی از آثار این هنرمند مربوط به دوره های مختلف کاری او بنا به انتخاب احمد رضا دالوند و مژده طباطبایی است.

مدیر هنرستان کمال الملک در پایان درباره دیگر بخش های مراسم بیان کرد: گروه موسیقی «راز مهتاب» نیز در حاشیه این مراسم قطعات موسیقی اجرا خواهند کرد. در بخش دیگری از این مراسم از سردیسی که جعفر نجیبی مجسمه ساز معاصر برای این هنرمند ساخته است نیز رونمایی خواهد شد. اجرای این مراسم هم به عهده بیژن افشار، بازیگر سینما و تئاتر است.

میراحمد غفاری از نقاشان پیشکسوت معاصر است که در سال ۱۳۲۳ در تبریز به دنیا آمده است و همچنان فعالیت هنری خود را طی چندین دهه در سکوت ادامه می‌دهد. او در یک دوره شیوه رئالیسم را تا مرحله استادی دنبال کرد و در حال حاضر به سمت اکسپرسیونیسم انتزاعی گرایش پیدا کرده است.

logo-samandehi