تخریب نمایشگاه یک عکاس جنگ در آلمان

به گزارش گالری آنلاین، نمایشگاه دائمی عکس های "گردا تارو" از نخستین زنان فعال در عکاسی جنگ، چهار شنبه سوم آگوست در لایپزیگ آلمان تخریب شده است، آثار این عکاس در سالنی رو باز و به صورت کاملا حفاظت شده نگهداری می شده است. آثار این هنرمند نشان گر صحنه هایی از درگیری و جنگ در اسپانیا بود.

مسئولین این نمایشگاه معتقدد تخریب کنندگان با هدف تحریک پلیس و با برنامه ی قبلی این کار را انجام داده اند .

شهرت حرفه‌ای تارو به سبب عکاسی از جنگهای داخلی اسپانیا است. علاوه بر این او به سبب همراهی با رابرت کاپا در زندگی شخصی و حرفه‌ای نیز شناخته شده است.

هنگامی که جنگ داخلی در اسپانیا شعله گرفت تارو به همراه کاپا و دیوید سیمور (چیم) برای پوشش وقایع جنگ به بارسلون رفت. در اسپانیا تارو به بلوند کوچولو معروف شد. این گروه وقایع جنگ در شمال شرق آراگون و جنوب کوردبا را مستند کردند. تارو و کاپا به صورت مشترک کار می‌کردند و عکس‌های زیادی را با امضای مشترک 'رابرت کاپا' به نشریات اروپایی فروختند. اولین عکس‌های این دو به راحتی از هم تمیز داده می‌شود؛ تارو یک دوربین فرانسوی مارک رولی داشت و عکس‌هایی که می‌گرفت قاب مربع داشتند. اما دوربین کاپا یک لایکای آلمانی بود و عکس‌های مستطیل شکل می‌گرفت. بعد تر در سال ۱۹۳۷ این زوج هر دو به استفاده از فیلم ۱۳۵ روی آوردند. این آغاز دوره انتشار عکس‌هایی با عنوان کاپا و تارو بود.

تهیه و تنظیم، خبرنگار گالری آنلاین آیسان کریملو

logo-samandehi