حضور نمایندگان حفاظت موزه ملی در کارگاه تخصصی اسکورت اشیا و اموال فرهنگی تاریخی

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه ملی،با توجه به تعدد نمایشگاه‌های موزه ملی ایران در داخل و خارج از کشور که مستلزم جابجایی اشیا در سطح کشور و در سطح بین المللی است، حفاظت و اسکورت اشیا در این موزه از اهمیت خاصی برخوردار است.

بمنظور ارتقا سطح استاندارد اسکورت اشیا، مسئول پایگاه حفاظت موزه ملی ایران، مصطفی تقی بیگی از 16 تا 19 مرداد 95 در کارگاه آموزشی تخصصی اسکورت اشیاء حضور یافت. کارگاه آموزشی تخصصی اسکورت و نظارت بر جابجایی اشیاء تاریخی فرهنگی که ویژه کارکنان یگان حفاظت سراسر کشور بود در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد. این کارگاه آموزشی شامل دوره های فشرده عملی و نظری حفاظت و اسکورت اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی بود که طی 30 ساعت کلاس آموزشی و 9 محور درسی مرتبط در این دوره تخصصی برگزار شد.

حضور نمایندگان حفاظت موزه ملی در کارگاه تخصصی اسکورت اشیا و اموال فرهنگی تاریخیدر خاتمه این دوره و طی مراسم اختتامیه، سردار رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این دوره آموزشی را برگرفته از نگرش‌های نوین آموزش مبتنی بر ایجاد تعادل بین پیشگیری از وقوع جرم و اجرای قانون در مقابل نگاه سنتی پیشین بر پایه آموزشهای متمرکز بر تکنیک های دفاعی و تقویت قوای جسمانی دانست و افزود: با توجه به اهمیت جنبه عملی و تجربی آموزش به ویژه در رشته های مرتبط علوم انسانی با موضوعات جرم شناسی، آسیب شناسی و.... ، لزوم بهره مندی از تجارب صاحب نظران در کسب مهارت های شغلی در راستای تشکیل یگانی منسجم و آموزش دیده و کیفی سازی ماموریت های محوله، با هدف ارتقاء تراز سازمانی نیروهای یگان حفاظت، یک نیاز ضروری است.

محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی نیز در اختتامیه این دوره آموزشی اظهار داشت: با توجه به تخصصی بودن موضوع اسکورت اموال تاریخی، کسب آموزشهای لازم از ابتدا تا انتهای فرآیند نقل و انتقال اموال بسیار ضروری است.انجام مطلوب ماموریتهای یگان حفاظت و تحقق رسالت اصلی سازمان در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی با فراگیری چنین آموزشهایی ممکن می شود.

logo-samandehi