کلنگ تاسیس موزه ˝ایران درودی˝ به زمین خورد / نقاشی که با هزینه شخصی موزه می‌سازد

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مراسم کلنگ‌زنی "موزه ایران درودی" نقاش برجسته ایرانی همزمان با سالروز تولد این هنرمند نامی؛ پنجشنبه 11 شهریور با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری کشور در محل احداث این موزه در منطقه یوسف آباد تهران برگزار شد.

ایران درودی سرشار از امید و انرژی است

در ابتدای این مراسم "پژمان پشمچی‌زاده" معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با ابراز خوشحالی از تاسیس این موزه در شهر تهران گفت: شهردار تهران علاقه و تاکید بسیار زیادی برای تاسیس این موزه داشتند. سرانجام کلنگ تاسیس این موزه امروز به زمین می خورد. روزی که سالروز تولد این بانوی هنرمند نیز است، ما این روز را به فال نیک می‌گیریم. امیدوارم سالیان سال ایران درودی برای عالم هنر منشاء خیر باشد و در آینده نزدیک شاهد افتتاح این موزه و درخشش آثار این هنرمند بر دیوارهای آن و همچنین استمرار هنر دراین مکان باشیم.

در ادامه این مراسم "مجید رجبی‌معمار" مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و مشاور فرهنگی و هنری شهردار تهران با بیان اینکه برای همه جای خوشبختی است که در سالروز تولد ایران درودی در این مکان گردهم آمده‌ایم تا بزرگترین آروزی او را تحقق بخشیم،‌ گفت: در این مدت که پیگیر مسائل مربوط به موزه بودم بیشتر با شخصیت ایران درودی آشنا شدم و هرچه در این بانوی هنرمند دیدم نور، گل، انرژی، روشنایی،‌ شادی و امید بود.

او با بیان اینکه ایران درودی و آثارش انرژی مثبت به اطرافیان می‌دهند،‌ اظهار کرد: باتوجه به اینکه خانم درودی قصد داشتند بیشتر آثارشان را برای ملت ایران باقی بماند و فضاهای موجود در تهران به نظر می‌رسید ویژگی‌های مناسب را نداشته باشند، تصمیم براین شد تا با احداث یک مکان اختصاصی، این هنرمند بتوانند آثارشان را همانطور که می‌خواهند برای مردم ایران باقی گذارند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به اینکه در طول این مدت تا واگذاری زمین قطعی شود ایام پرالتهابی بر ایران درودی گذشت، تصریح کرد: امیدوارم هرچه سریعتر این موزه اختصاصی به همت این بانوی هنرمند تقدیم ملت ایران شود.

1403/02/05
logo-samandehi