دومین کتاب تالیفی پژمان رحیمی‌زاده برای بچه‌ها

در شرایطی دومین کتاب نوشتاری پژمان رحیمی‌زاده با عنوان «خوابی پر از گوسفند» راهی بازار شده که این تصویرگر و نویسنده بار دیگر بر لزوم عهده‌داری کار تصویر و نوشتار توسط یک نفر در خلق اثر تاکید کرد.

کتاب

رحیمی‌زاده به ایسنا گفت: زمانی که یک تصویرگر کار نوشتن متن را هم برعهده می‌گیرد حاصل کار اثری خواهد بود که ارتباط عمیق و مستقیمی را به دنبال دارد. زمانی که مولف و تصویرگر دو فرد مجزا هستند به دلیل مشکلاتی که در هماهنگی کار این دو وجود دارد، اغلب در کار تاثیرگذاری متن مشکلاتی به وجود می‌آید؛ در حالی که این خطا زمانی که نویسنده و تصویرگر یک اثر یک نفر است دیده نمی‌شود. در واقع دانش بصری تصویرگر باعث می‌شود که خلاهای متن کاملا پُر شود و کاری خلق شود که می‌تواند ارتباط مستقیم‌تر و عمیق‌تری با مخاطب برقرار کند.

او که پیش‌تر نامش در فهرست نفرات برتر برای دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۶ در بخش تصویرگری قرار گرفته بود اخیرا کتاب «خوابی پر از گوسفند» را که دومین کتاب تالیفی‌اش است در بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی راهی بازار کرده است.

در پشت این کتاب که مخاطبان ان کودکان پیش‌دبستانی و پایه‌های اول تا سوم هستند آمده:

«شبهایی که خواب به چشمانتان نمی‌آید، گوسفندهای خواب من را بشمارید. هر وقت خوابتان برد، همه آنها مال شما می‌شوند؛ البته با تمام دردسرهایشان. خوابهای خوب ببینید و مراقب گوسفندهای من باشید!»

«آرزوهای کوچک و ستاره‌های دنباله‌دار» اولین کتاب نوشته‌شده این تصویرگر ویژه کودکان و نوجوانان بود که در انتشارات بافرزندان در سال ۷۶ راهی بازار شد.

logo-samandehi