گالری هپتا رنگ بی زمان و بی مکان به خود می گیرد

نمایشگاه آثار سوسن اتحاد تحت عنوان بی زمان- بی مکان از روز جمعه دوازدهم آذر ماه در گالری هپتا گشایش می یابد.

سوسن اتحاد متولد1341 از آبادان است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را از سال 67 آغاز نموده و در مقطع کارشناسی با انتخاب رشته نقاشی به طور جدی وارد این عرصه شد، اتحاد در مقطع کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر را برگزید . پس از پایان تحصیلات نزدیک به 10 سال است که به عنوان استاد در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین به صورت خصوصی مشغول به تدریس می باشد.

اتحاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با سبک و تکنیک آثار خود بیان کرد:

مونوپرینت را به عنوان یکی از تکنیک های طراحی ،نزد یکی از اساتیدم ،خانم مریم مهین حدود15 سال پیش فرا گرفتم.

اما جرقه ی آنچه امروز در این نمایشگاه ارائه شده است ؛ مربوط میشود به فراخوان گروهی هنرجویان قدیم و جدید خانم مهین در سال گذشته،که بعد از 15 سال دست به مرکب چاپ و غلطک زدم و 5 اثر در آن نمایش گروهی شرکت کرد و بقیه کارها درطی این 1 سال انجام و تکمیل شدند.

مونو پرینت یا تکنیکتک چاپ .امکانات زیادی را در دست هنرمندش قرار میدهد .چیزی از جنس اتفاق، بداهه، در لحظه بودن. امکانی که فرد را از قید و بندخارج میکند و فارغ از زمان و مکان او را به وادی خیال و ارزو ها و امید و هر آنچه در تخیلاتش دارد و شاید با ابزار دیگری نتواند بیانش کند به دست می آورد.
ابزار کمکی چون روان نویس سیاه
و سفید ، رنگ و بقیه مواد استفاده های دیگری بودند که در این دورا ن تجربه اش برایم بسیار دل انگیز بود .

گفتنی است ، مجموعه"بی زمان-بی مکان"متشکل از 23 اثر می باشد که ابعاد کوچکترین اثر آن 16در 24 و بزرگترینش 38 در 29 است.

این هنرمند در رایطه با عنوان این مجموعه از آثارش توضیح داد:

"بی زمان -بی مکان " مجموعه ای است بی تکلف و محصول خلوت هایی که قلم و تصویر چون ذکر، من را به وادی بی خود بودن ؛ راهی میکردند. محصول زمانی که فقط مربوط به همان لحظه بودند هر چند به طور قطع تجربه ی 30 و اندی ساله ی من در کار نقاشیم در پس و پشت این کارها بودند ، اما هنگام کار نه زمان مطرح بود ، نه مکان و نه هیچ علمی. فقط نقش و رنگ و قلم بود و خلوت .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی فلسفه ای که در پس این آثار وجود دارد گفت: فلسفه ی زندگی من .یک زن نقاش ؛که مادر است ، همسر است و به دنبال خود، در تارو پود در هم تنیده نقاشی هایش .
که عشق است و تنهایی و غم و امید .

بخشی از استیتمنت نمایشگاه بی‌زمان-بی‌مکان:

بی‌زمان-بی‌مکان، حدیث نفس در لحظه است؛ لحظه‌ای که از پیش تعیین نگشته؛ خلق‌شده بدون هیچ حساب‌گری و هیچ نقشه‌ی از پیش تعیین شده‌ای.

بی‌زمان-بی‌مکان، بودن در لحـظه لحظه‌هایی است که از خود خالی بوده و فقط رنگ و نقش و قلم حرف زده‌اند.

این نمایشگاه تا هفدهم آذر ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان میتوانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 به آدرس خیابان کریمخان، خیابان ایران شهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن بست نیکو شهر،شماره3، طبقه همکف مراجعه نمایند.

logo-samandehi