وزیر فرهنگ الجزایر دربازدید از موزه هنرهای معاصر تهران: ایرانی‌ها دروازه هنری خودشان را برای جهانیان باز کردند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛عزالدین میهوبی وزیر فرهنگ الجزایر، عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران و گروهی از هنرمندان الجزایری از جمله احمد راشدی (کارگردان سینما)، مرادشویحی ( مدیر عامل مرکز ملی صدا و سیما ) ، الیزید دیب ( نویسنده و شاعر ) محمد ارزقی فراد (نویسنده ، محقق ومورخ ) و...، ضمن بازدید از نمایشگاه هنرمدرن ایران و عرب با مجید ملا نوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران دیدار و گفت و گو کردند.

عزالدین میهوبی وزیر فرهنگ الجزایر ضمن بازدید از این نمایشگاه گفت:من خیلی خوشحال هستم که امروز توانستم از این موزه وازاین نمایشگاه بازدید داشته باشم.این موزه نشان می دهد که ایرانی ها چقدر به مسائل هنری اهمیت و توجه نشان می دهند وایران نیاز ندارد که خودش را معرفی کند و یا به اثبات برساندچرا که برای همه جهانیان ،هنر ایرانی مشخص و روشن است.فرهنگ و هنر نیاز به ترجمه ندارد ،هنریک زبان جهانی است ، مانند هنرهای تجسمی، موسیقی ، سینما، فیلم و... و اینها همه، زبان حال انسانیت و آدم ها هستند.

وزیر فرهنگ الجزایر در ادامه افزود:این تنوع آثار هنری از ملیت ها و اقوام مختلف و نمایش آنها در این موزه مشخص است که ایرانی ها دروازه ی هنری خودشان را برای جهانیان باز کردند و این یک امتیاز است . من وقتی که در این نمایشگاه آثار هنرمندان الجزایری را دیدم،واقعاٌ خوشحالی من چند برابر شد و چقدر احساس خوبی می کنم . این احساس و این امکانات من را برای ایجاد فعالیت های مشترک بین ایران و الجزایر تشویق می کند.

عزالدین میهوبی درادامه و در ارتباط با برگزاری نمایشگاه های مشترک بین ایران و الجزایر گفت:من مایل هستم یک تبادل فرهنگی بین ایران و الجزایر برقرارشود و یادآوری می کنم که در جشنواره هنر،خط و مینیاتور (هنر ایرانی) آثار هنرمندان ایرانی در جمع هنرمندانی از دیگر کشورها ، خوش درخشیدن و جوایز خوبی هم از این جشنواره نصیب آنها شد.

مجید ملا نوروزی در این دیدار گفت:من هم خوشحالم که امروز میزبان شما و هنرمندان الجزایری در موزه هنرهای معاصر تهران هستم.چند سالی است که جشنواره خوشنویسی و نگارگری در الجزایر برگزار می شود و بسیاری از هنرمندان ایرانی در این جشنواره حضور دارند (هم به عنوان داور وهم هنرمندان) و من با مدیر این جشنواره صحبت کردم تا هنرمندان الجزایری به ایران بیایند تا هنر کالیگرافی و هنر تذهیب ایرانی را یاد بگیرند.

در پایان این دیدار مجید ملا نوروزی کتاب آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را به وزیر فرهنگ الجزایر هدیه کردند.

logo-samandehi