عکس برگردون؛ نمایی از رفتارهای وارونه

وارونگی اتفاقی است که دنیای امروز را عجیب دربرگرفته است. وارونه‎بودن همیشه به معنای ناهمگونی فیزیکی محیط و اجزای آن نیست، خیلی از اوقات این وارونگی در رفتار و برخورد با پیرامون و انسان‎ها و موجودات صورت می‎گیرد.

در استیت منت این نمایشگاه آمده است :

وارونگی اتفاقیست که دنیای امروز را به شکل عجیبی دربرگرفته است . وارونه بودن همیشه به معنای ناهمگونی فیزیکی محیط و اجزای آن نیست، خیلی از اوقات این وارونگی در رفتار وبرخورد با پیرامون و انسان ها و موجودات ... صورت میگیرد .نمایشگاه عکس برگردون با موضوع دنیای وارونه بخشی از این اتفاقات را به تصویر کشیده است .این نمایشگاه با حضور 12 تصویرگر از تاریخ یکم الی چهاردهم دیماه در خانه ی کاریکاتور ایران برپاست.

مهدی اشعری، فرشته جعفری‎فرمند، بهرام حسینی‎مقدم، عسل حاذقی، طاهره زحمتکش، نیلگون صالحی‎زاده، نازنین طهایی، نازمهر کافی، شعیب کاشانی، امیر گلمحمدی، رضا میرشجاعی و بهاره نیاورانی در نمایشگاه عکس برگردون بخشی از اتفاقات این دنیای وارونه را به تصویر کشیده‎اند تا مخاطبان را قدم زنان به همراه خود به دنیایی آشنا ببرند.

مهدی اشعری در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

ابعاد و سبک کار ها آزاد است به این جهت که هر هنرمند کاملا از نگاه خودش به موضوع نگاه کند و محدودیتی وجود نداشته باشد.

تعداد هنرمندان این نمایشگاه دوازده نفر است و هر نفر سه اثر را به نمایش می گذارد.

وی در ادامه افزود:

همه ی ما شاهد تغییر یکسری رفتارها در دنیای امروز هستیم ... رفتار و برخورد با یکدیگر، پیرامون، موجودات و ... که برخی به ناهنجاری بدل شده است. ما سعی داشته ایم دراین نمایشگاه با استفاده موضوع دنیای وارونه و ذوق و تخیل افراد حاضر بخشی از این موضوع و نگاه را به تصویر بکشیم...


اشعری علت انتخاب عنوان عکس برگردون برای این نمایشگاه را چنین توضیح داد:

دوستان اسم هایی را پیشنهاد دادند که با موضوع مرتبط باشد و در عین حال جذاب و نوستالژیک نیز باشد... دیدن و یا شنیدن یک نوستالژی آدم روا به گذشته میبرد و شاید برخی از رفتار فراموش شده را برگرداند ... و در نهایت عنوان عکس برگردون انتخاب شد.
هدف از نمایش این مجموعه نیز کار گروهی موثر است که به لطف خدا و همت دوستان خوب و هنرمند حاصل شد .

این نمایشگاه چهارشنبه اول دی از ساعت 17 تا 19 گشایش می‎یابد و تا 14 دی برقرار خواهدبود. خانۀ کاریکاتور ایران در خیابان شریعتی، میدان کتابی، خیابان گل نبی، شماره 44 قرار دارد و شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 17 و پنجشنبه از ساعت 9 تا 13 میزبان بازدیدکنندگان خواهدبود.

logo-samandehi