رویدادی که عشق در آن جاریست؛ شهناز زهتاب از یک اتفاق فی البداهه می گوید

"مکاشفات شخصی" نام رویدادی از داوود بنی اردلان است که از 14 تا 20 دیماه در گالری ایرانشهر برگزار می‌شود. این اثر که تمامی عواید حاصل از آن به بانوان سرپرست خانوار سرطانی می‌رسد در هفت شب برگزار میشود،که اولین شب آن با حضور لادن مستوفی، شهناز زهتاب و نگار خارکن برپا خواهد شد.

شهناز زهتاب، هنرمند حوزه هنرهای تجسمی که در این رویداد به شکل فی البداهه به خلق اثر می پردازد در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

حقیقتش آقای بنی اردلان می‌خواستند که در کار تجسمی و موسیقی حالتی فی‌البداهه ایجاد کنند. یک نفر یک قطعه موسیقی بداهه می‌نوازد، دیگری یک تصویر بداهه خلق می‌کند و نفر سوم هم دکلمه می‌کند. البته روی متن دکلمه از قبل کار می‌شود. اینکار در حوزۀ هنرهای تجسمی بسیار سخت است، زیرا همه چیز باید نهایتا ظرف دو ساعت انجام شود.

این اتفاق بسیار هیجان بالایی دارد و من به نوعی می‌خواهم که خودم را به چالش بکشم. به نظرم تجربۀ جالبی خواهد بود. البته یک مشکل هم وجود دارد، آن هم اینکه اصلا شاید حس نقاشی کشیدن نداشته باشی در آن لحظه که البته امیدوارم آن‌طور نشود.

قرار است متن بسیار زیبای "شهری که دوست داشتم" از مرحوم نادر ابراهیمی که داستان‌نویس، فیلم‌ساز، ترانه‌سرا، مترجم و روزنامه‌نگار معاصر هستند، دکلمه شود و همزمان با نواخته شدن موسیقی من اثر خودم را خلق کنم .

شهناز زهتاب مدرس دانشگاه است و تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل وخارج از ایران داشته و چندین مقاله درباره هنر وهنرمندان ایران وجهان تألیف کرده است.

وی در رابطه با هفت شب برگزاری این رویداد گفت:

برنامه در هفت شب برگزار می‌شود. هفت شب به نیت "هفت شهر عشق" و شما می‌توانید عشق را در طول این هفت شب تجربه کنید. البته هر شب هنرمندان مختلفی اجرا خواهند داشت و اجرای من نیز در اولین شب است.


logo-samandehi