دولت از ظرفیت هنرمندان برای تبیین منشور شهروندی استفاده کند

کمال طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا افزود: منشور حقوق شهروندی کمک و مکمل مفهوم شهروندی است و اگر بدان عمل شود، بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: هنرمندان آگاه به حقوق شهروندی هستند و نسبت به عملیاتی کردن منشور حقوق شهروندی از سوی دولت امیدوارند.

طباطبایی در عین حال افزود: منشور حقوق شهروندی نباید حالت دستوری به خود بگیرد و دولت باید از ظرفیت هنر و هنرمندان عرصه های مختلف که همواره به عنوان یک رسانه، مطالبه گر حقوق شهروندی بوده اند، برای اجرا و تبیین منشور حقوق شهروندی کمک بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه 28 آذر ماه، منشور حقوق شهروندی را با 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن امضا و رونمایی کرد.


** دوسالانه تصویرگری امسال نیز برگزار نمی شود

مدیرعامل انجمن تصویرگران همچنین با اشاره به وضعیت دوسالانه تصویرگری گفت: تصویرگری در ایران متولی کلانی نداشته و تصویرگران، انجمن ها و نهاد خصوصی کار را انجام می دهند اما متولی دوسالانه تصویرگری دولت است.

وی افزود: بعد از 11 سال دوسالانه ششم در سال 92 برگزار شد که هنوز مطالبات آن را دولت نپرداخته به همین دلیل نمی توانیم دوسالانه هفتم را برگزار کنیم در حالیکه دوسالانه ها هر دو سال باید انجام شود و امیدواریم با برنامه ریزی های درست این مطالبات پرداخت شود تا بتوانیم دوسالانه هفتم را برگزار کنیم.


** نمایشگاه «تمام رنگی» امید را در جامعه گسترش می دهد

طباطبایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «تمام رنگی» افزود: این نمایشگاه جذاب، امید را در جامعه و فضای هنری گسترش می دهد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه متفاوت تر از دیگر نمایشگاه های تجسمی است، گفت: برگزاری این نمایشگاه یادآور این است که امید باعث می شود زندگی ادامه یابد و هر روز خود را با امید آغاز کنیم.

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی معاصر ایران با عنوان «تمام رنگی» شامل 76 اثر از هنرمندان نقاش و عکاس از دوم تا 13 دی ماه در خانه هنرمندان برپا است.

logo-samandehi