کتاب سال تصویرگران رونمایی شد

به گزارش گالری آنلاین، مراسم رونمایی از کتاب سال تصویرگران جمعه 1 دی ماه ساعت 17 با استقبال چشمگیر هنرمندان و علاقمندان در تالار استاد شهناز خانه ی هنرمندان ایران برگزار شد .

ابراهیم حقیقی که از پیشکسوتان هنر تصویر گری و گرافیک است اولین سخنران این نشست بود. وی تاکید بر این داشت که حضور کلیه اعضا انجمن تصویرگران کمک بزرگی به انجمن خواهد کرد و فقط پنج نفر هیئت مدیره مسئول نیستند و بقیه اعضا هم باید فعال باشند، همان طور که از دور شاهد بودم انجمن تصویر گران فعالیت خوب و زیای داشته است .

در ادامه کمال طباطبائی مدیر عامل انجمن تصویرگران و مدیر پرژه کتاب سال به ارائه گزارشی از روند اجرای کتاب سال قبل از اعلام فراخوان تا چاپ آن پرداخت و گفت : تصمیم گرفتیم کار هم در شرایط پایدار و هم در شرایط پویا پیش برود و برای گرفتن آثار فرصت و مهلت را تا پایان تیر ماه ادامه دهیم تا تصویرگران مطرح هم آثار خودرا ارسال کنند و در آخر از دست اندرکاران و همکارانی که ما را در این پرژه همراهی کردند تشکر میکنم چرا که با زحمات آنها بود که اکنون در اینجا هستیم و کتاب را داغ داغ خواهیم دید .


درست است که فضای زیادی برای معرفی آثار تصویرگران به وجود آمده است اما با توجه به اینکه آثار موجود در این کتاب از فیلتر داوران گذشته است اعتبارحرفه ای بالاتری دارد و سفارش دهندگان میتوانند با اطمینان بیشتری به آن رجوع کنند. این را رییس اسبق هیئت مدیره انجمن تصویرگران کیانوش غریب پور گفت .

غریب پور ادامه داد: در حدود 1 سال گذشته برای ادامه ی رویداد کتاب سال رای گیری کردیم که همه علاقمند به ادامه این روند بودند. این کتاب شاید اثر موزه ای و ماندگار برای معرفی تصویرگران باشد . کتاب سال نشانه زنده بودن و فعال بودن انجمن است و همینکه کتاب ها را از ابتدا تا کنون در کنار هم میبینیم روند صعودی آن قابل مشاهده و بسیار عالیست .

در آخر علی شهرکی عضو هییت مدیره انجمن تصویرگران ضمن تاکید بر دشواری پرژه کتاب سال با حجم و شکل خاصی که دارد بیان کرد در گذشته انجمن تصویرگران خود همه ی امور تولید کتاب از ابتدا تا انتها ی کار را انجام میداد اما در این دوره امور فنی و چاپ به انتشارات پویا نما سپرده شد که با زحمات آنها کتابی ارزنده در اختیار تصویرگران قرار گرفته است .

در انتهای برنامه رونمایی از کتاب سال با حضور اعضای انجمن تصویرگران ، ابراهیم حقیقی ، محمد علی بنی اسدی ،کمال طباطبائی، پژمان رحیمی زاده (مدیر هنری کتاب سال )، مهدی رضایی (مدیر انتشارات پویا نما ) انجام شد .

تهیه و تنظیم: مطهره علیزاده

اخبار مرتبط:

فراخوان کتاب سال تصویرگران 1395

نشست خبری کتاب سال تصویرگری در انجمن تصویرگران برگزار شد

logo-samandehi