شادی قدیریان در موزه QAGOMA استرالیا

عکس های شادی قدیریان در موزه QAGOMA استرالیا به نمایش درآمد.

به گزارش گالری آنلاین، آثار عکاسی و ویدئو 5 هنرمند آسیایی در موزه QAGOMA استرالیا به نمایش در آمده است.

از میان این پنج هنرمند نام بانوی هنرمند ایرانی، شادی قدیریان به چشم میخورد. دیگر هنرمندان این نمایشگاه سیمیرن گیل هنرمند اهل مالزی، نها چکسی هنرمند هندی – امریکایی و پوشیپا مالان و نسرین محمدی هنرمندان هندی هستند.

هنرمندان در این مجموعه تلاش کرده اند تا فرهنگ های گوناگون و نزدیک را به تصویر بکشند و آثار این مجموعه مربوط به سال های 1950 تا 2000 می باشد. هر یک از این زنان عکاس فرهنگ و سنن مرز و بوم خود را که سالها تجربه کرده اند در قاب تصویر جا داده اند و اشتراکات فرهنگی که در عین تفاوت ها میان فرهنگ مردمان موطن این پنج نفر وجود دارد ضرب آهنگ هماهنگ و متنوعی را ایجاد کرده است.

این نمایشگاه تا دوازدهم فوریه 2017 در موزه QAGOMA ادامه خواهد داشت.

موزه QAGOMA استرالیا

شادی قدیریان (زاده ۱۳۵۳ تهران-) عكاس حرفه‌ای اهل ایران است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۷است و در حال حاضر در تهران به فعالیت مشغول است.

قدیریان اولین نمایشگاه خود را در سال ۱۳۷۷ در گالری گلستان برگزار کرد. معروفترین مجموعه عکس قدیریان، مجموعه زنان قاجار است که زنان قاجاری را با ابزار آلات مدرن به تصویر می‌کشد. این مجموعه شهرتی جهانی را به همراه داشت و حتی گفته می‌شود امبرتو اکو نشانه‌شناس معروف ایتالیایی این مجموعه را ستوده است.

اثر شادی قدیریان (این اثر هم اکنون در موزه QAGOMA استرالیا به نمایش در آمده است.)

از دیگر مجموعه‌های قدیریان می‌توان به مجموعه «هیچ، هیچ» و «مربع سپید» که دارای ۳۱ عکس رنگی با الهام از ترانه‌های «جان لنون» که در گالری «راه ابریشم» به نمایش گذاشته شدند اشاره کرد.

همچنین قدیریان مدیریت وبسایت فانوس فتو که به صورت تخصصی به عکاسی ایران می‌پردازد را نیز به عهده دارد. او تا کنون در نمایشگاه‌های فراوانی در ایران، انگلیس، فرانسه، آمریکا، اتریش، دوبی، سوئد، هلند، بولیوی، دانمارک، استرالیا، لهستان، مکزیک، اسپانیا، آلمان، ترکیه، روسیه، بنگلادش، یونان، کانادا و ایرلند شرکت کرده‌است.

Simryn Gill, Malaysia b.1959

Pushpamala N, India b.1956

Nasreen Mohamedi, India 1937-90


logo-samandehi